Varför är T5 så dyrt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr B
    • September 2004
    • 1310

    #16
    Ursprungligen postat av oveb
    Philips T5 965 kostar runt femtilappen styck.

    Problemet är att man måste köpa minst 40
    Du / ni har inte funderat på att gå ihopa och köpa ett gäng rör? nu vet jag iofs inte om just de där rören är de mest populära, men det måste ju finnas en anledning till att de nämndes... F-n, hade jag haft användning för dem, kunde jag varit med, och 2K är inte så blodigt mycket, skulle man inte få ihopa tillräkligt många med en gång, kan man ju lägga undan ett gäng, och sätta en annons på dem... du är ju redan goldpet'are så du har ju access där med. ;- )

    B!

    Kommentar

    • oveb
      • January 2004
      • 2577

      #17
      40 av samma längd är hopplöst att bli av med !
      Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

      Kommentar

      • Mr B
        • September 2004
        • 1310

        #18
        Lustigt, jag inbillade mig att de varade i nått år, och att många använde dem. Nu var det ju iofs frågan om hur populära just de hör rören är, det är ju sant, men om det är vettiga rör bör det ju finnas någon bland er växt tokar som kör 2-4st på samma balja, ett par av er, så är ju alla rören borta.

        Jaja, dum ide i alla fall ;- )
        B!

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #19
          Ursprungligen postat av -piraya-
          En anledning till de högre priserna är säkert att T5-satser levereras med HF-don medan de billigare T8 levereras med konventionella don.
          nja dom där "lysrörshållarna" man kan köpa ska tydligen va hf-don efter vad jag hört.
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • -piraya-
            • November 2004
            • 156

            #20
            Ursprungligen postat av Raven
            Ursprungligen postat av -piraya-
            En anledning till de högre priserna är säkert att T5-satser levereras med HF-don medan de billigare T8 levereras med konventionella don.
            nja dom där "lysrörshållarna" man kan köpa ska tydligen va hf-don efter vad jag hört.
            De som Arcadia säljer till vanliga T8 rör har glimtändare och det behövs väl inte om det är HF-don?
            /Mats

            Juwel Vision 180
            Eheim 2028

            Juwel Rio 180
            Aquarelle 2x30W, co2

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #21
              kollat lite på arcadias hemsida och dom har den vanliga med glimtändare sen har dom en elektronisk controller där syns ingen glim kan dock sitta på sidan men står även att dom behöver bytas med jämna mellanrum
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • -piraya-
                • November 2004
                • 156

                #22
                Ursprungligen postat av Raven
                kollat lite på arcadias hemsida och dom har den vanliga med glimtändare sen har dom en elektronisk controller där syns ingen glim kan dock sitta på sidan men står även att dom behöver bytas med jämna mellanrum
                Japp, det verkar inte finnas nåt HF-don till T8.

                Läste i en annan tråd att någon köpt HF-don till T5 rör för 450kr (klarade 2st rör) från en elfirma och det måste ju sägas vara ett skapligt pris. Lägg till lysrörshållarna och du har allt till en bra penning.

                Lite off-topic men vad är det som avgör hur många rör man kan koppla till ett don, rent tekniskt?
                /Mats

                Juwel Vision 180
                Eheim 2028

                Juwel Rio 180
                Aquarelle 2x30W, co2

                Kommentar

                • Raven
                  • February 2005
                  • 15385

                  #23
                  Ursprungligen postat av -piraya-
                  Lite off-topic men vad är det som avgör hur många rör man kan koppla till ett don, rent tekniskt?
                  effekten.
                  sen går det koppla rör i serie och då skulle det gå att koppla 2x18w till ett 36w reaktor om ja iknte missat nåt.
                  LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                  Faktatråd Om AkvarieVatten
                  Växtakvaristernas Paradis

                  Kommentar

                  Arbetssätt...