Fluval 3plus X2 = 1400L/h?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lunar
    • July 2005
    • 427

    Fluval 3plus X2 = 1400L/h?

    Hej..

    Fick med 2st Fluval innerfilter till mitt nya 250L kar.
    Kollade specifikationerna på dessa och de ska pumpa 700L timmen... tycker detta låter välldigt mycket och de som hade akvariumet före körde dessutom med 2st i samma kar då kanske inte på full fart, detta skulle ju låta lite mycket .. skulle bli 1400L/h och allt vatten i karet skulle åka igenom filtrena ungefär 5.5ggr timmen

    Ska ha mitt Eheim 2213 ytterfilter inkopplat till detta kar när jag får filtermaterialet och den har en kapacitet på 440L timmen, tycker det låter ganska bra, dock så kommer jag nog ha 1 Fluval innerfilter inkopplat med ytterfiltret.

    Hur "bra" är Fluval 3plus'arna?
    - 165L Low-tech.
    - 250L Low-tech Sällskapsakvarium.
    - 222L Ciklidakvarium.
    Min Akvarium Blog - Senaste projekt "Bakgrundsbygge i frigolit"
  • cobra
    • December 2004
    • 1743

    #2
    700 liter i timma är utan filtermedia, pumpar mindre när man har filter i...
    Fotosidan.se

    Kommentar

    • Bucket
      • February 2004
      • 1020

      #3
      Ursprungligen postat av lunar
      Hej..

      Fick med 2st Fluval innerfilter till mitt nya 250L kar.
      Kollade specifikationerna på dessa och de ska pumpa 700L timmen... tycker detta låter välldigt mycket och de som hade akvariumet före körde dessutom med 2st i samma kar då kanske inte på full fart, detta skulle ju låta lite mycket .. skulle bli 1400L/h och allt vatten i karet skulle åka igenom filtrena ungefär 5.5ggr timmen

      Ska ha mitt Eheim 2213 ytterfilter inkopplat till detta kar när jag får filtermaterialet och den har en kapacitet på 440L timmen, tycker det låter ganska bra, dock så kommer jag nog ha 1 Fluval innerfilter inkopplat med ytterfiltret.

      Hur "bra" är Fluval 3plus'arna?

      Du kan ställa flödet på fluvalen så det inte "blåser" ut så mycket vatten.

      Jag skulle ha i ett fluval 3+ plus eheim 2213.

      fluvalen får vara som mekaniskt filter och eheimen som biologiskt.

      bara mina funderingar
      jävla massa akvarium!
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

      Kommentar

      Arbetssätt...