Akvariepaket på Hornbach

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mam
    • May 2004
    • 1064

    Akvariepaket på Hornbach

    Jag var på Hornbach idag och kollade lite på akvariepaket. Tänkte köpa ett till äldsta dottern i julklapp och ville se lite vad som finns. Hittade ett 112-liters komplett från MP (?) för 1190:-. Fanns även ett på 63 liter för 695:- (om jag minns rätt)

    Är det något att ha tro? Inte världens snyggaste lock, men jag tror ärligt talat inte att dottern bryr sig...

    Jag brydde mig inte om att fråga expediten, utan tar det här istället: När det står komplett, exakt vad innebär det? Vad behöver man köpa till förutom sand och övrig inredning? Det får inte blir för dyrt för vi ska ju köpa en massa tillbehör själva också.

    Är det bättre att åka runt i stan och kolla priser eller är det alltid billigast hos de stora varuhusen? :o

    Annars tar jag tacksamt emot tips på de bästa/billigaste ställena i Göteborg att köpa akvarietillbehör på. Fiskar köper man ju där man tror man får bäst kvalitet, men tillbehören vill man ju ha så billigt som möjligt.
    /Nina
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #2
    Åk förbi Herkules zoo och kolla deras priser. Oslagbara enligt mig! När du skall köpa sand så kan du däremot köpa den på Hornbach för de har de bästa priset på engelsk sjösten (om det är det du är ute efter) sist jag checkade.
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • vance
      • December 2004
      • 872

      #3
      Herkules zoo. http://www.herkuleszoo.se/akvaristik.html där finns 112 l för 895 med alla tillbehör. Komplett betyder oftast att det ingår filter, doppvärmare, lysramp och lysrör. Ibland skickas det med lite annat också, typ algmagnet, en liten burk mat och liknande.
      Bara döda fiskar simmar med strömmen

      Kommentar

      • vance
        • December 2004
        • 872

        #4
        Ah, räkans också, du hann före...
        Bara döda fiskar simmar med strömmen

        Kommentar

        • Lenmar
          • February 2004
          • 6154

          #5
          Ursprungligen postat av greken
          Ah, räkans också, du hann före...
          Yippie!! Äntligen först !!
          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

          Kommentar

          • gren
            • September 2005
            • 87

            #6
            Arkenbutikerna har en drive nu på 63 L akvarium för samma som ditt pris. Då ingår pump, doppvärmare, bakgrund och jag vill minnas att även en liten flaska aquasafe och nitrivec ingår.

            Kommentar

            • mam
              • May 2004
              • 1064

              #7
              Ursprungligen postat av Lenmar
              Åk förbi Herkules zoo och kolla deras priser. Oslagbara enligt mig! När du skall köpa sand så kan du däremot köpa den på Hornbach för de har de bästa priset på engelsk sjösten (om det är det du är ute efter) sist jag checkade.
              Jag var på Herkules oxå, men hann inte kolla på karen utan glodde på fiskar till stängning. Det enda jag hann se var ett litet på 45 liter, men det är för litet. Ska nog kanske åka dit imorgon igen och kolla.
              Men jag har för mig att jag tidigare har läst att dom ska vara billiga.

              Jag kollade på engelsk sjösten på Hornbach, men såg inga priser. Eller så var det priser jag såg men inte hur mycket det var i säckarna. Eller så var jag för trött för att memorera. :o
              /Nina

              Kommentar

              • Lissie
                • June 2005
                • 123

                #8
                jag köpte ett 160 liters på Hornbach i våras, komplett paket. Är mycket nöjd med det! Tycker det är fint! det var de tilbehören som folk redan skrivit som ingick.

                Lissie

                Kommentar

                • mam
                  • May 2004
                  • 1064

                  #9
                  Ursprungligen postat av greken
                  Herkules zoo. http://www.herkuleszoo.se/akvaristik.html där finns 112 l för 895 med alla tillbehör. Komplett betyder oftast att det ingår filter, doppvärmare, lysramp och lysrör. Ibland skickas det med lite annat också, typ algmagnet, en liten burk mat och liknande.
                  Det var ju ett vettigt pris tycker jag. Måtten är ju de samma som det jag kollade på. Det var väl ett ordinarie pris och ingen kampanj?
                  /Nina

                  Kommentar

                  • vance
                    • December 2004
                    • 872

                    #10
                    Ja, det är vad det kostat det senaste halvåret, så om dom inte säljer slut dom och måste ta in nya som är dyrare i inköp så kostar det samma
                    Bara döda fiskar simmar med strömmen

                    Kommentar

                    • platy5
                      • May 2005
                      • 1087

                      #11
                      Själv har jag ett 63l som jag är VÄLDIGT nöjd med faktist Bra doppvärmare , bra tyst gående filter . Allt ingick för att få så bra start som möjligt

                      Lycka till men valet !
                      __________________________________________
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

                      Kommentar

                      Arbetssätt...