8 kantit

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eritica
    • October 2005
    • 11

    8 kantit

    HEj hej det är jag som hade det lilla akvarit på 25 liter och då gäller det på 25 liter vatten! Men ja vill ju mina fiskars bästa och har fuderat på det hära med att göra ett eget akvarie känner då en glasmästare och kan få glas billigt. men jag vill fortfarnde ha ett 8 kantit då mitt nuvarande är det, fast på 25 l.
    Hur stor kan man göra det och vad måste man ha för ställning. Mitt nu varande står på det lilla bordet i (lack) serien frå ikea det är ca 55*55 cm. kan det funka som ställning? Vet då att det finns att få tag på akarie lim på Clas Olsson. vad tror ni om detta?
  • Gimbo
    • January 2005
    • 2734

    #2
    1. Du kan i princip göra det hur stort som helst. Bara du gör det hållbart därefter.

    2. Om du använder en bänk som inte är gjort för akvarier så är det viktigt att du tar reda på hur mycket den klarar att hålla uppe. Detta eftersom akvarier tenderar till att väga mycket. Fast om det är ett 25L kar du ska ha så är det nog inga större problem.

    3. Du ska "limma" med silikon för akvariebruk. Vanligt våtrumssilikon innehåller ämnen som är farliga för fiskar. Jag själv beställde silikon från www.pwss.se. Visst, det kanske är dyrare än att köpa i fackhandel. Men, jag tog inte på mig besväret att leta då jag endå skulle beställa andra saker sammtidigt.
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

    Kommentar

    • Gimbo
      • January 2005
      • 2734

      #3
      Ska finnas silikon på Claes Ohlsson som heter Danalim för akvariebruk tydligen. Men, för säkerhets skull läs på tuben först så du är säker.
      -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

      Kommentar

      Arbetssätt...