Matt klarlack på spray till bakgrund?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ChrilleK84
    • March 2005
    • 40

    Matt klarlack på spray till bakgrund?

    Har precis börjat karva lite i en tilltänkt friggobakgrund och har förstått att man ska försegla ytan med en "klarlack" för att betongen inte ska ändra vattenvärden och sånt.

    Många verkar ha problem med att lacken de använder vitnar och blir ful för att det lätt blir för tjockt lager när man penslar.

    Men om man då skulle lacka med spray så blir det ju mycket tunnare och antagligen lättare att få det snyggt, är det nån som vet om detta kan fungera och i så fall går det med 1K färg eller måste det vara 2K.

    Jag har tagit för givet att alla ni som lackar era bakgrunder använder matt lack för högblank kan väl inte vara så snyggt?
    Sötsurt ska det vara!
  • ChrilleK84
    • March 2005
    • 40

    #2
    Ps: Hur blir det med Epotex/Epolan, jag vill inte ha nån blank onaturlig yta... Ds
    Sötsurt ska det vara!

    Kommentar

    • y0da
      • August 2005
      • 1697

      #3
      Epolan är blank iaf. Tror nog epotex är det också, men jag vet inte säkert.
      Finns det spraylack som klarar att ligga under vatten då? Skulle nog tro att den flagnar rätt lätt? De spraylacker jag använt till andra ändamål har då inte varit speciellt slitstarka.
      http://www.y0da.se

      540L SA

      Kommentar

      • ChrilleK84
        • March 2005
        • 40

        #4
        Ja det kan nog vara så att den inte tål så mycket... Men det blir inte för blankt då om man använder Epolan/Epotex? Det blir det kanske inte eftersom alla använder det...

        Men jag kanske inte ens behöver lacka, mitt Ph ligger på runt 6,2 och Kh på 4, jag tänkte använda cement och det kanske inte höjer jättemycket?
        Sötsurt ska det vara!

        Kommentar

        Arbetssätt...