Inner och ytterfilter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sacha
    • May 2005
    • 1016

    Inner och ytterfilter

    Har ett 112l kar med lite 5st prinsessor och 4st brevis, som innefilter använder jag ett Hydor som pumpar 650l/h vilket jag anser räcker. Min fråga är nu att ifall jag skulle sätta till ett litet yttefilter, skulle detta göra vattnet "renare" för ögat..? El är det nått sånt där UV-filtrering som gäller ifall man vill få klarare vatten ?
    Tjopp...
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Det beror helt och hållet på varför ditt vatten inte är klart.

    Spontant känner jag att du har alldeles för dålig filtervolym till det karet, så ett ytterfilter skulle deffinitivt inte skada. Men det hjälper inte mot tex svävalger och infusorier.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • sacha
      • May 2005
      • 1016

      #3
      hmm..Vattnet är klart iofs hehe..

      Jaså du tycker det är lite klent hmm... Kanske ska överväga ett litet ytterfilter då...
      Tjopp...

      Kommentar

      • sunkan aspidoras
        • June 2005
        • 925

        #4
        Ursprungligen postat av sacha
        hmm..Vattnet är klart iofs hehe..

        Jaså du tycker det är lite klent hmm... Kanske ska överväga ett litet ytterfilter då...
        det verkara lite onödigt... skippa filterkåpan och köp en stor filtermatta och sätt direkt på pumpen, då får du en riktigt stor filtervolym och bättre biologisk rening. har du inte väldigt mycke fisk behöver du bara göra rent filtret nåra ggr om året! vill du ha riktigt klart vatten så tar du en finporig filtermatta!!! good luck

        Kommentar

        Arbetssätt...