Då har akvariet kommit

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • androxe
    • August 2005
    • 854

    Då har akvariet kommit

    Idag kom det så äntligen, 320 liters hörnkar beställt på pwss.

    Trodde att bänken skulle vara färdigmonterad för att säkerställa att bänkarna inte är felaktigt monterade, men där hade jag ju fel


    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Bara o sätta igång o montera inte mig emot, bara roligt, även om det var lite småknepigt,, man hade nog behövt vara två stycken nästan ibland, men man har ju ben o fötter att ta till när inte armarna räckte till ibland


    Med så här många skruvar o pluggar borde det bli stadigt:
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Sådär nu börjar det ta form!
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Här en bild på akvariet som bara väntar på att få vatten o fisk!
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Sen hann jag inte mer för jag skulle åka hem till mina föräldrar över helgen!
    Längtar till nästa vecka då det ska börja möbleras etc!

    Beklagar bildkvalitéten - Har tyvär ingen digitalkamera så man får ta till telefonen...

    Tips på hur man gör så snyggt som möjligt i karet tas ju givetvis tacksamt emot Nu har ni chansen att påverka resultatet
    Senast redigerad av androxe; 23 September 2005, 22:52.
  • Luminax
    • July 2005
    • 378

    #2
    Hehe jo med dom rejäla skruvar o bultar o allt vad det var lär de säkert bli stadigt Hur ska du göra med bakgrunden? "riktig" btn elr plansch? Är ju lite knepigare på hörn såklart men blir ju absolut snyggare än utan
    Lycka till med det hela, tyvärr har jag inga direkta tips till möbleringen men ta några foton när du fyllt på med vatten o bestämt hur du ska möblera då kan man ju börja ge förslag om du skulle flytta nåt.
    Vad för fiskar har du tänkt att ha?
    Zoonen http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=463562

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      Ursprungligen postat av androxe
      man hade nog behövt vara två stycken nästan ibland, men man har ju ben o fötter att ta till när inte armarna räckte till ibland
      funnits många stunder då man velat va en korsning med bläckfisk och japan.
      många armar och små händer
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • Luminax
        • July 2005
        • 378

        #4
        androxe skulle du kunna ge mej måtten på ditt akvarium? jag ska kanske skaffa ett hörnakvarium och skulle vilja se hur stort ett 320 hörn är för det är ungefär det liter antalet jag skulle vilja ha. du kan ju inte mäta det välvda men det som är "rakt" menar jag
        Har du några nya bilder som du skulle vilja uppdatera oss med?
        Hoppas det gått bra och du skaffat dej nåra fina firrar;D
        Zoonen http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=463562

        Kommentar

        • androxe
          • August 2005
          • 854

          #5
          hejsan Luminax!
          Ehm måtten på karet är..få se nu.. 86 cm på vardera raka sidor, de sidorna som är mot väggen alltså. Framrutan är lite över 120 cm mätt rakt över. Akvariet kändes större än jag hade vågat hoppas på nu när det är fyllt med vatten och allt... 60 cm högt är svindlande högt för mig som aldrig haft ett högre än 35 cm förut Växterna som förut slog i överglaset i mitt förra kar, räcker nu bara ca halvägs upp i akvariet Blir väldigt fint djup i akvariet då det är 86 cm djupt också i mitten....
          Kan posta lite bilder på det så snart jag hinner, senare idag kanske... svårt få nån rättvisa på bilderna från en mobiltelefon...

          Kommentar

          • androxe
            • August 2005
            • 854

            #6
            Har försökt ta lite bilder med mobilen, men det blir inte alls samma färger som i verkligheten, men iaf, så här ser det ut nu ungefär...

            I dagsljus: http://img223.imageshack.us/my.php?i...sc001305gf.jpg

            Från sidan på kvällen: http://img223.imageshack.us/my.php?i...sc001292qy.jpg

            Framifrån kvällstid http://img223.imageshack.us/my.php?i...sc001285sg.jpg

            (blev bleka färger tyvär, speciellt den sista bilden där)

            Ska se om man kan få låna en kamera av någon, eller spara ihop till en egen kanske, Har inte känt nåt större behov av det förut, men nu när man blev sugen på o fota fiskar o så...

            Väntar nu på att vattenpesten ska växa upp så akvariet inte ser så in i bövelen högt ut
            Senast redigerad av androxe; 29 September 2005, 10:42.

            Kommentar

            • Luminax
              • July 2005
              • 378

              #7
              Tack så mycket för måtten, ska börja mäta lite i mitt hörn
              Väldigt fint blev det vad har du för fiskar i det har inte sett dom förut?
              Har vattenpest i mitt lilla 61a och de växer som bara f*n redan efter 2 veckor hade väl längden fördubblats så dom fungerar som flytväxter just nu
              Men ditt akvarie gav mej lite "positiva" tankar om hörnakvarium kan ju faktist bli snyggt trodde att de va ett helvete att möblera men ditt vart riktigt fint
              Är ditt 320 liter?:O ser inte ut att va mer än 200? hehe men det kanske beror på att det just är hörnakvarium dom går ju mest på höjden
              Zoonen http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=463562

              Kommentar

              • androxe
                • August 2005
                • 854

                #8
                tack tack, är ganska nöjd själv
                Det är ett gäng golden o ett par paletter i bara just nu, o så två små malar. Ska väl bli lite mer såsmåningom, har ett tomt yngelkar oxå som väntar på bäbisar...
                Ser ut som 200? jag tycker det ser ut som 400 jag kanske ser mindre ut på bilderna...
                Mätte bänken oxå, den är 88 cm x 88 cm i bakkant

                Kommentar

                • Tobbe Jee
                  • August 2005
                  • 93

                  #9
                  rekommenderar annars gärna kubakvarium...eller nära på. mitt är på 400 liter,70*80*70 cm, mkt lättplacerat o snyggt. man kan ju inte planera det som ett traditionellt akvarium, utan måste mer skapa ett centrum mitt i karet......när mitt är klart kommer kort att läggas ut....
                  Tobbe/Aspudden

                  400 liter nystartat malawi
                  100 liter malawiyngel

                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=499094

                  Kommentar

                  • Luminax
                    • July 2005
                    • 378

                    #10
                    Okej tycker att dom gula/guldiga fiskarna gjorde sej väldigt bra mot den blåa bakgrunden
                    Joo det är väl så att det ser lite mindre ut på foton man får ju inte heller det där djupet man får i verkligheten
                    Tack för bänk måtten, bara att börja mäta igen än så länge verkar allt få plats;D
                    Tobbe_jee okej det är ju kanske också nåt att tänka på men just nu verkar det luta åt hörnakvarium, har nämligen aldrig sett ett kubakvarium lägg gärna upp bilder alltid kul o se andra akvarier
                    Zoonen http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=463562

                    Kommentar

                    • androxe
                      • August 2005
                      • 854

                      #11
                      nu har jag installerat en neonslinga som månljus och en extralampa ("non") längst in som komplement till lysrören som mest lyser i framkant... se så fint det blev
                      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                      Kommentar

                      • platy5
                        • May 2005
                        • 1087

                        #12
                        Väldigt fint
                        __________________________________________
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

                        Kommentar

                        • Raven
                          • February 2005
                          • 15385

                          #13
                          hur ser det ut igång då ?
                          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                          Faktatråd Om AkvarieVatten
                          Växtakvaristernas Paradis

                          Kommentar

                          • androxe
                            • August 2005
                            • 854

                            #14
                            vet inte än

                            Kommentar

                            • androxe
                              • August 2005
                              • 854

                              #15
                              Ursprungligen postat av platy5
                              Väldigt fint
                              tackar

                              Kommentar

                              Arbetssätt...