Akwalux ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • M.W
    • November 2002
    • 393

    Akwalux ??

    Hej, en liten undran..Akwalux 471 liters hörnakvarie, är det "nåt att ha"?? Tänkte då på glastjocklek, ljusramp, kvalitet osv. Vad gäller fiskar så tänkte jag mig tetror i stim eller nåt liknande, samt några Ancistrusar och mycket växter och rötter. Lämplig pumpstorlek är kanske svårt att säga eftersom jag fortfarande inte har bestämt mig exakt för vad för sorts fiskar och hur många dom ska vara, men på ett ungefär, så man kan kolla på priser...hade tänkt mig ett ytterfilter iallafall.

    M.W
    If everything seems under control, then your not going fast enough - Mario Andretti

    Min blog
    PlantSwap
  • NM
    • October 2002
    • 175

    #2
    Hej, Kan tyvärr inte uttala mig om hörnakvarium, men har ett Akwalux med välvd ruta som jag tycker verkar vara helt ok. Ljusrampen i mitt fall är bra, den har ordentliga tätningar vid kopplingsställena
    och verkar tät o bra.


    Mvh
    Niclas
    Mvh
    Niclas

    Kommentar

    • NM
      • October 2002
      • 175

      #3
      Hej, Kan tyvärr inte uttala mig om hörnakvarium, men har ett Akwalux med välvd ruta som jag tycker verkar vara helt ok. Ljusrampen i mitt fall är bra, den har ordentliga tätningar vid kopplingsställena
      och verkar tät o bra.


      Mvh
      Niclas
      Mvh
      Niclas

      Kommentar

      • dagce
        • January 2003
        • 3

        #4
        Hej!

        Kan inte heller uttala mig om kvaliten på just detta akvarium. Det rockar dock med hörnakvarium. Placeringen blir ofta naturlig och det passar ofta bra om och blir snyggt du t ex vill ha ett öppet akvarium med frihängande halogen/kvicksilver.

        Dag

        DC
        DC

        Kommentar

        • dagce
          • January 2003
          • 3

          #5
          Hej!

          Kan inte heller uttala mig om kvaliten på just detta akvarium. Det rockar dock med hörnakvarium. Placeringen blir ofta naturlig och det passar ofta bra om och blir snyggt du t ex vill ha ett öppet akvarium med frihängande halogen/kvicksilver.

          Dag

          DC
          DC

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Hej,
            Jag har själv just ett sådant akvarium och är nöjd.
            Akvaristiska hälsningar
            KJell
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Hej,
              Jag har själv just ett sådant akvarium och är nöjd.
              Akvaristiska hälsningar
              KJell
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              Arbetssätt...