Filterproblem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • danturion
    • October 2004
    • 329

    Filterproblem

    Hej därute. Följande problem finns. Har byggt ett hemmagjort ytterfilter som fungerar kanon men..... skulle vilja få in syre i filtret då detta är byggt av ett avloppsrör och är ca 80 cm långt. Bara för att syresätta alla nyttiga bakterier som skall med tiden skall bo däri. Filtret är fyllt med makaroner för övrigt. Men på utloppet av filtret sitter ett Eheim powerhead som inte mår så bra av luftbubblorna som skapas utan den stannar med luft i systemet. Hur komma förbi detta problem??? Ska man försöka att få så små bubblor som möjligt eller finns det någon annan väg att gå? Hoppas någon förstår vad jag menar/ Dante
  • fredcoca
    • December 2004
    • 132

    #2
    Hej räcker det inte med cirulationen som blir. tror inte du behöver mer syre. Ett ytterfilter tar ju inte heller in något syre/luft, om den inte är otät förstås.

    hade varit kul att få se lite bilder på detta!!
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=324799

    Kommentar

    • danturion
      • October 2004
      • 329

      #3
      bildförfrågan

      hej.får jag din mailadress så skickar jag en bild!!

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        du kan ju googla å söka lite på droppfilter och få lite tips därifrån.-
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • urbanandersson
          • January 2003
          • 965

          #5
          Hej!

          Luften samlas i den översta punkten i ditt filter. Borra in en slang(anslutning) där och led slangen upp till akvariet. Blir det luft så kommer den att fara upp till akvariet och dra lite extra vatten med sig. blir det ingen luft så kommer vattnet att stå still i denna slangen och det gör ju inget.

          Urban
          Senast redigerad av urbanandersson; 07 September 2005, 20:00.

          Kommentar

          • danturion
            • October 2004
            • 329

            #6
            Tack

            Suveränt löst min bäste herre!!!! Tackar!!!!! Det lönar sig att fråga!!

            Kommentar

            Arbetssätt...