Silikon

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rocky
    • May 2005
    • 23

    Silikon

    Fick tillbaka ett kar som fått lite extra silikon på bottenfogarna efter som det fuktade lite.
    Men det LUKTAR som tusan från silikonet!! (Luktar så illa att jag inte vill gå nära karet...)
    Är det farligt för fiskarna eller kan jag börja använda det?
    Eller måste jag ha i något medel först?

    MVH Martin
  • Jimk
    • March 2005
    • 332

    #2
    Silikonet luktar en vecka ungefär, dvs innan det torkat ordentligt.
    Ursprungligen postat av Rocky
    Fick tillbaka ett kar som fått lite extra silikon på bottenfogarna efter som det fuktade lite.
    Menar du att det är nytt siikon på gammalt?
    //Jimk

    Lite bilder

    Kommentar

    • Rocky
      • May 2005
      • 23

      #3
      Ursprungligen postat av Jimk
      Silikonet luktar en vecka ungefär, dvs innan det torkat ordentligt.
      Ursprungligen postat av Rocky
      Fick tillbaka ett kar som fått lite extra silikon på bottenfogarna efter som det fuktade lite.
      Menar du att det är nytt siikon på gammalt?
      Nej nya men bredare. Men kan man börja använda det tidigare eller måste man vänta en vecka?

      Kommentar

      • Jimk
        • March 2005
        • 332

        #4
        Jag brukar vänta en vecka. Det brukar stå på tuben hur lång torktid det är. Ex 2 mm per dygn. 10 mm = 5 dygn
        //Jimk

        Lite bilder

        Kommentar

        • Rocky
          • May 2005
          • 23

          #5
          Ursprungligen postat av Jimk
          Jag brukar vänta en vecka. Det brukar stå på tuben hur lång torktid det är. Ex 2 mm per dygn. 10 mm = 5 dygn
          Då är det lugnt nu för det har gått mer än 10 dygn. Hälde i vatten och tappade ur det och det mesta av lukten var borta. Kändes lite om man luktade väldigt nära bara.

          Kommentar

          • gigardt
            • February 2003
            • 772

            #6
            Det är bara att skölja ur det med hett vatten så är det bara att köra igång.
            MvH Richard
            600l Sydamerika(invånare se nedan)
            7st Geophagus Altifrons 4st Heros sp."red shoulder" 5st L-134 2st L-027 xingu 1st L-199 1st L-128 4st L-333 2st L-273 2st L-262 2st L-239 1st L-264 3st L-114 2st L200 2st L-260 6st L-183 12st Vinkeltetror 20st Colombiatetror 11st C.schwartzi
            500l innedamm(Koi)
            4500l Damm(Koi)
            125l yngelburk
            400l (se invånare nedan) 10st Puntius deniisoni 1st L015 1st L002 3st L104 1st LDA01 2st L204 2st L165 8st C.trilineatus

            Kommentar

            Arbetssätt...