Juwel filterbox,rengöring bakom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kentk
    • January 2004
    • 865

    Juwel filterbox,rengöring bakom?

    Ni alla som har juwel akvarier, hur gör Ni med rengöring bakom filterboxen ?

    Har haft mitt kar igång ca 1 år nu och det ser inte så trevligt ut från den sidan som man ser...
    Vision 180L
  • oveb
    • January 2004
    • 2577

    #2
    Jag tittar inte bakom
    Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      Ursprungligen postat av oveb
      Jag tittar inte bakom
      använder skygglappar ja

      vet inte hur det ser ut men är det som en låda med inlopp + utlopp för vattnet är de ju bara å täcka för dom och gå löss med en REN diskborste sen tömma "lådan" på vatten med hjälp av en slang så får du ju med mycke av skiten ut.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • cobra
        • December 2004
        • 1743

        #4
        går inte, ser ju så tråkigt ut. Dom borde ha en annan konstruktion...
        Fotosidan.se

        Kommentar

        • kentk
          • January 2004
          • 865

          #5
          Jag satt och fundrade på om man kunde spruta vatten med lite högre tryck in där i glippan liksom

          Tyvärr så har jag den sidan med filterkorgen synlig i vårt rum
          Vision 180L

          Kommentar

          • ovsor
            • November 2004
            • 104

            #6
            Allt går med lite vilja. Detta har varit uppe i forumet förut men tar det igen. Ta en vass kniv med böjligt blad, filekniv eller liknande. Skär loss hela filterkammaren från karet o ta ur det. Gör rent ordentligt o ta bort all silicon som höll fast filterkammaren. Placera kammaren i karet igen på samma nivå som innan o titta uppifrån var det blir lämpligt att borra 2 hål nån centimeter under locket jäms med karets kanter. Märk upp o borra 2 hål ca 4-5 mm. Tillverka 2 krokar av rostfri 2-3 mm najtråd o stick in i hålena på kammaren o böj sedan tråden runt karets kant. OBS att kammarens nivå måste vara densamma som innan. Nu hänger kammaren på samma plats men är lätt att göra ren nästa gång det blir skit bakom. Du kan också fasa ur karets lock lite där najtråden e vikt över kanten för att locken skall sluta helt tätt. Eget påhitt det här faktiskt.

            Kommentar

            Arbetssätt...