Nytt Fluval 304

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Johansson
    • May 2005
    • 73

    Nytt Fluval 304

    Har köpt en nytt ytterfilter, Fluval 304. I detta paket medföljer filtermaterial och nå slags "makaroner". Är dom effektiva?

    Dessutom är det ju 6 fack i ytterfiltret och det följde bara med 3 påsar med "makaroner" så 3 fack står tomma...och det till ingen nytta. Några tips om vad jag ska fylla upp dom tomma facken med för att få så effektiv filtrering som möjligt?!


    Ska man kanske byta ut "makaronerna" mot nått annat, vad i så fall. Det är ett 375 liter akvarium jag har med ca 10 fiskar.
    Senast redigerad av Micke Johansson; 01 August 2005, 10:54.
    Michael Johansson
  • Pejan
    • July 2005
    • 15

    #2
    Filter

    Har ett fluval 404, där jag kör med makaroner i två korgar och de övriga har jag fyllt med filtermatta som jag klippt i bitar. funkar kanon

    Kommentar

    • Micke Johansson
      • May 2005
      • 73

      #3
      Är det någon speciell filtermatta som du har köpt?
      Michael Johansson

      Kommentar

      • Lucas_no1

        #4
        fyll med mer makaroner eller filtermatta pp10

        Kommentar

        • Micke Johansson
          • May 2005
          • 73

          #5
          Får tacka för era svar. Var in för en liten stund sen till djuraffären där jag brukar handla och han tyckte oxå att det absolut bästa är att fylla upp med mer makaroner. Så det fick bli så.
          Michael Johansson

          Kommentar

          • C.Ciklid
            • February 2005
            • 12055

            #6
            Jag kör mitt 304 med makaronerna, (köpte till) mindre typ krosad kalkstensliknande material i resterande fack.. fungerar jättebra!!

            //Camilla
            De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

            Kommentar

            Arbetssätt...