Närbild på Dala/Zooline och Ocean kar sökes

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fredde_
    • December 2004
    • 253

    Närbild på Dala/Zooline och Ocean kar sökes

    Jag skulle gärna vilja se lite närbilder på ramarna till dala och ocean karen för att se om det är några törre skillnader utseendemässigt innan ett eventuellt köp.

    //Fredde
    530 liter grönsaker
  • simosaurus
    • July 2004
    • 373

    #2
    Kolla in på min zoon så får du se bilder på ett ocean 540l akvarium.. kanske inga riktiga närbilder
    Discus bilder: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=272524

    Kommentar

    • Lucas_no1

      #3
      Hej!

      Har inte tid att plåta just nu men kan säga att dala är betydligt finare och ser ut att ha högre kvalité än ocean.

      Jag är inte partisk då jag har kar av båda märkena. :-)

      Täckglas är tjockare på dala än på ocean och på ocean är det ganska mycket silikonspill.

      Sen känns listerna mer välgjorda på dala.

      Mvh Lucas

      Kommentar

      • faebo_tarzan
        • December 2004
        • 119

        #4
        Någon som vet hur zooline akvariet sitter ihop, om det är aluminiumramen som håller ihop det hela? Jag har ett zooline och det är en 1 mm glipa i ett av hörnen på utsidan. Vet någon om det kan spricka elelr är det normalt?
        (jag lånar din tråd om det är okej)

        Kommentar

        • Mr B
          • September 2004
          • 1310

          #5
          Zooline, under mm'n glipa i övre vänstra hörnet på frontsidan här.. jag fuska, vände det om, o blev av med zooline klisterlappen på samma gång. Varit så sedan jag fick hem det (begagnat) och tror inte det spelar nån roll.

          Apropå bild, har tyvärr ingen kamera, men "halvbred" aluminium list... lite här o var syns siliconen i kanten på listen, fast på andra sidan glaset... Inget man tänkerpå, om man inet letar efter det, men i alla fall.

          B!

          Kommentar

          • Fredde_
            • December 2004
            • 253

            #6
            Tack för svaren även om det inte blev så mycket bilder..
            På dom lite större karen (540 & 720L) så skiljer det ungefär en tusenlapp mellan märkena (med ramp och ställning) därför var jag lite sugen på ett ocean.. men jag ska försöka kolla upp dom två lite nogrannare innan jag bestämmer mig för något
            530 liter grönsaker

            Kommentar

            • Lucas_no1

              #7
              Tjena!

              Jag har ett 720 dala nu vilket jag är jätte nöjd med det är snygg list som ligger nära rutan eeller hur man kan beskriva det.
              Smäckrare kanske.
              Jag hade innan ett 540 ocean vilket var helt ok däremot är täckglas skivorna mycket tunna till ocean vilket inte är så bra för dom blir mycket ömtåliga.

              Sen en annan sak som du bör betänka.

              Höjden på ocean ställningen är mycket lägre än den som är till dala vilket jag tycker är negativt.

              Men det är ju en smaksak men klokt att tänka på¨.

              Mvh Lucas

              Kommentar

              Arbetssätt...