nåt som värmer ett 11 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pettersson206
    • January 2005
    • 134

    nåt som värmer ett 11 liters kar

    HEJ....har 30 blackmolly yngel som jag tänkte flyta till mitt 11liters kar.Fast det är bara ca 21 grader i det karet och har ingen extra dopp värmare.Så jag har precis ställt upp en lampa ovan för att kolla om den kan värma så mycket,men jag tror inte såfinns det nått annat sätt att värma karet på?och om jag ser att lampan funkar hur länge ska jag ha den på då för jag kan väl inte ha påden på natten och då blir det ju kallt?
    <3Cornflakes<3
  • Gimbo
    • January 2005
    • 2734

    #2
    Det är ett litet dilemma du har. Halogen värmen på rätt bra. Fast eftersom volymen vatten är så lite så kommer temperaturen sjunka ganska fort igen då du inte har lampan på.

    Om du nu ska använda lampa som värmer så får du helt enkelt prova dig fram med termometer och hålla koll så det inte blir för varmt.

    Vore det inte bättre att ha lite större utrymme åt dina yngel? De växer ganska så fort. Du kan ju ta en 50L plastbalja om du inte vill lägga en massa pengar på ett akvarium.
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

    Kommentar

    • peppito
      • December 2003
      • 1612

      #3
      Ett så litet kar borde räcka med lampan. Ha på den som vanligtca 10 timmar.
      "du ångrar bara det du inte gjorde"

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        kan försöka isolera lite med en handuk runt
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        Arbetssätt...