söker snygga 720 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lucas_no1

    söker snygga 720 liters kar

    Hej!

    Jag har bestämt mig för att köpa ett 720 liters kar med måtten 200x60x60.

    Jag funderar på något exklusivare än ett ramakvarium.
    Pwss hade på sin .nu sida snygga kar som både fanns i svart och i något ljust träslag.
    Vet någon vad det var för märke på dessa och om någon vet vart man kan skåda dessa på nätet eller andra snygga 720 liters kar.
    Jag ska ha en amazonas btn bakgrund i det.

    Sen funderar jag på hur man löser filtrreringen bäst i ett så stort kar.
    Behöver man ytterfilter när det är så stor plats bakom bakgrunden att fylla med filter material?

    Mvh Lucas
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ursprungligen postat av Lucas_no1
    Sen funderar jag på hur man löser filtrreringen bäst i ett så stort kar.
    Behöver man ytterfilter när det är så stor plats bakom bakgrunden att fylla med filter material?
    Mest praktiskt är ju naturligtvis att ha fitermaterialet bakom bakgrunden och då behöver du definitivt inte något ytterfilter också.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Tropfrog
      • October 2002
      • 8078

      #3
      Frågor som rör karen som pwss säljer skulle jag nog skicka till pwss. Patrik är väldigt hjälpsam och svarar säkert bättre på dina frågor än vad vi kan göra.
      MVH
      Magnus
      min zoon

      Kommentar

      • Lucas_no1

        #4
        Mest praktiskt är ju naturligtvis att ha fitermaterialet bakom bakgrunden och då behöver du definitivt inte något ytterfilter också.[/QUOTE]

        Det var så jag tänkte.
        Har du något tips på passande pumhuvud och behövs det flera?

        /Lucas :-)

        Kommentar

        • Lucas_no1

          #5
          Ursprungligen postat av Tropfrog
          Frågor som rör karen som pwss säljer skulle jag nog skicka till pwss. Patrik är väldigt hjälpsam och svarar säkert bättre på dina frågor än vad vi kan göra.
          MVH
          Magnus

          Jo jag vet han är trevlig men han var dock inte inne när jag ringde och jag ville kika runt och se om jag kunde hitta några bilder under tiden innan jag får tag på honom. :-)

          Kommentar

          • Lucas_no1

            #6
            På lördag får jag hem ett 720 med btn amazonas så nu till frågan.

            !. Jag ska fylla bakgrunden med blå filtermatta. hur mycket matta ska jag köpa?

            2. Jag vill hellst inte ha något ytterfilter så vad ska jag ha för pump?
            Det ska gå discus i karet.
            Eller bör jag komplettera med ytterfilter och isåfall kan det räcka med fluval 304?
            Alltså pump och ytterfilter eller enbart cirkulationspump i karet.

            3. Räcker mina befintliga doppväramare från 540 karet som ska säljas.
            Det är en 300 och en 200.
            Temo i lägenhet ca 22-23 grader.
            Önskad temp i kar 29.

            4. Förslag på genomförande önskas.
            Det finns ett insug i bakgrunden i lägre delen på högersida av bakgrunden.


            Lucas :-)

            Kommentar

            Arbetssätt...