belysning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikey_41
    • March 2005
    • 222

    belysning

    var panik och har köpt en armatur till mitt 540 L som dom hade haft till ett saltvattens akvarium , nu undrar jag hur man på ett enkel sätt kan få bort saltet från armaturen , kommer att köpa en armatur för 4st lysrör , är de nån som har några tips
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Saltet löser sig lätt i vatten, en blöt trasa duger gott för att få rent från salt.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Iit_mutt
      • November 2004
      • 449

      #3
      Blev mest nyfiken på hur saltet hamnat på armaturen faktiskt. För det följer ju inte med avdunstande vatten vad jag har för mig iaf
      Ja jag måste ju jag med; http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=310152

      Kommentar

      • Jesper2
        • April 2005
        • 54

        #4
        Hur många rör får plats i den du köpt och hur många till vill du ha? Vad skall du ha i akvariet?

        Mina egna erfarenheter; Jag stör mig lite på att jag har 120 cm rör till ett 150 cm akvarium. Det blir lite mörkt i hörnen. En annan sak som stör mig är att rampen inte är heltäckande och att lysrören, 4 st, är dåligt spridda. Vidare har det varit svårt att montera reflektorer.

        Mvh
        Jesper

        Kommentar

        • hultanhasek
          • November 2004
          • 94

          #5
          japp det är bara vattnet som avdunstar, saltet blir kvar.....
          det stänker ju en del när man håller på i karet.. även fiskarna kan ju stänka en skvätt...
          Även en trasig klocka går rätt två gånger per dygn.

          Kommentar

          • mikey_41
            • March 2005
            • 222

            #6
            armatur

            vet ej vilken armatur jag ska köpa till mitt 540 L alukar , funderar på att skaffa mej en heltäckande armatur , är de nån här som vet var man kan köpa en snygg sådan för ett vettigt pris

            Kommentar

            Arbetssätt...