Siliconspalt eller inte ?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Redbullen
    • April 2005
    • 1129

    Siliconspalt eller inte ?!

    Tjobla...

    Har snickrat ihop ett 19liters yngelkar till flickvännens Sebraciklid yngel.

    Undrar bara vad ni som gjort kar själva tror.
    Jag tog ingen spalt mellan glaskivorna, men en rätt så tjock fog av silicon..

    Skulle de läcka så är de skit samma igentligen, 19 liters blöter ju inte ner så mkt.

    Någon anann här inne som gjort eget litet kar till yngel, tog ni spalt eller inte, läcker de eller tätt som en paddröv

    En sak till......ska ju ha tjejens yngel där i ett tag nu, för dom försvinner en och en tillsammans med mamman och pappan..
    Jag har inte så liten pump så jag kan ha de där i.
    Men har har en luftpump och en såhär


    Tror ni den funkar ett tag ?

    // Peter
    Senast redigerad av Redbullen; 15 May 2005, 13:37.
  • Karon
    • January 2002
    • 3170

    #2
    Fog är bra, det bör man ha men är den minimal/obefintlig går det ändå för du har väl ändock lim mellan glasen ?
    Spalten i fogarna är nog inte i första hand för täthetens skull, utan skyddar glaset mot rörelserna akvariet när man fyller och tömmer det, plus att det blir mycket lättare att skära ner karet om man skulle behöva det någon gång.
    Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

    Kommentar

    • Redbullen
      • April 2005
      • 1129

      #3
      Ursprungligen postat av Karon
      Fog är bra, det bör man ha men är den minimal/obefintlig går det ändå för du har väl ändock lim mellan glasen ?
      Spalten i fogarna är nog inte i första hand för täthetens skull, utan skyddar glaset mot rörelserna akvariet när man fyller och tömmer det, plus att det blir mycket lättare att skära ner karet om man skulle behöva det någon gång.
      Ja lite lim gick in mellan glasen men inte så mkt.
      Som sagt det är ju ett yngelkar och en nöd-kar om något skulle hända så det är inte så viktigt

      Men men vi får se.....skär väl ner de om de skulle läcka.
      Tog inte mer en 1,5 timme att skära glasen och limma ihop de så..

      // Peter

      Kommentar

      • Karon
        • January 2002
        • 3170

        #4
        Det gick inte att göra det lite större ?
        Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

        Kommentar

        Arbetssätt...