Vem tillverkar blå filtermatta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tomas J

    • January 2002
    • 60

    Vem tillverkar blå filtermatta?

    Någon som vet vem som tillverkar blå filtermatta?

    Är den särskilt framtagen för akvariebruk?

    Tacksam för tips!

    MVH. Tomas J
    Tomas Johansson
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Det finns nog både som säljs speciellt för akvarie bruk men det är nog samma typ av matta som de andra.

    MSP
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Hej,
      Det finns ingen produktion i Sverige, vad jag vet så tillverkas de enbart i Belgien. Däremot kan det kanske finnas någon i Sverige som köper filterkuber (de tillverkas oftast 1 meter tjocka) och sedan har speciella maskiner som kapar till dem i mindre storlekar.
      Jag tror inte att de är speciellt framtagna för akvariebruk utan snarare för rening i vatten överhuvudtaget. Däremot skiljer det sig en hel del mellan dessa mattor och de som är framtagna för att rena luft.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell

      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Tomas J

        • January 2002
        • 60

        #4
        Hej!
        Kjell, vet du namnet på tillverkaren eller vilken benämning mattan går under?

        MVH. Tomas J
        Tomas Johansson

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Hej,
          Jag vet inte namnet på tillverkaren. Försökte leta efter det under den tiden som jag sålde som mest (några 100 kubik per år) men hittade inte någon.
          I Tyskland heter mattorna filterschaumplatten och det var därifrån jag till slut köpte mina.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell


          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...