Aqua Pro ytterfilter från PWSS

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HannaB
    • March 2005
    • 53

    Aqua Pro ytterfilter från PWSS

    Hejsan,
    tänkte beställa ett Aqua Pro 1 från PWSS och undrar om någon vet ifall det följer med filtermaterial?
    Mejlade och frågade förra veckan men har inte fått något svar än än och jag måste beställa filtret ganska omgående så, någon som vet?
    Ifall det inte följer med, tips på något bra filtermaterial som inte kostar skjortan? Hörde någonstans att de kan fylla filtret för 100kr, stämmer detta?
    Tack

    Hanna
  • yodi
    • March 2004
    • 79

    #2
    Ingen erfarenhet av just Aqua pro 1 men köpte faktist ett Aqua pro 4 för någon vecka sedan, det följde med två filtermattor dock endast som "förfilter" innan pumphuset,
    dvs inget att ha egentligen. Kör lite makaroner i botten och komplettera med filtermatta 10ppm och ev eheim substrat pro eller något liknande. Filtermatta är både billigt och bra och makaroner kostar inte många kronor heller.

    /Micke

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      Ursprungligen postat av HannaB
      Mejlade och frågade förra veckan men har inte fått något svar än
      maila igen för då kanske dom har missat det eller inte kommit fram eller nåt.
      jag fick svar på under 24timmar när jag mailade dom för ett par veckor sen.
      ananrs kanske du kan ringa.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • HannaB
        • March 2005
        • 53

        #4
        Jo, jag har mejlat dom nu igen och får jag inget svar nu idag så blir det till att ringa imorgon. Har också mejlat dom förut och fick alltid svar snabbt.
        Men jag får väl köpa med lite material, ska bara kolla vad jag har i gamla filtret först.
        Tack så mycket för hjälpen!
        Senast redigerad av HannaB; 04 May 2005, 06:00.

        Kommentar

        • DreamB
          • April 2005
          • 23

          #5
          Köp det från tyskland istället... det blir mycke billigare.

          om du köper det i sv så blir frakten ca 100-150kr (beror på hur mycke den väger) och i tyskland blir frakten ca 16-18 euro. vilket motsvarar ca 140-160kr dvs samma pris för frakten oavsätt var du handlar men priserna för tillbehör till akvarie är mycke billigare där.

          köpet nyligen en JBL ytterfilter (stor filter volym + allt material ingår) + en Eheim auto fodermaskin för 1150 inkl frakt. skulle jag köpa det i sv skulle det kostar 1700kr istället.

          Aquaristik & Aquarium Shop. Auch Aquariumpflanzen / Wasserpflanzen für Ihr Aquarium im Shop. Aquaristik Versand seit 1992. Über 170.000 Kunden weltweit

          Aquaristik Shop mit Aquariumfischen, Aquarienpflanzen, Garnelen & Zubehör - alles für Ihr Aquarium!


          de här butiker har rätt så bra priser.

          Kommentar

          • HannaB
            • March 2005
            • 53

            #6
            Ska beställa massa andra grejer från PWSS och känns onödigt att betala två frakter, men tack ändå!

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #7
              personligen köper jag nästan uteslutande från lokala butiker utifall nåt skulle gå sönder.
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • HannaB
                • March 2005
                • 53

                #8
                Men det är 1 års garanti på filtret, och jag tror det är ungefär samma på lokala affären. Dessutom vet jag inte om någon affär som har just det här filtret.

                Kommentar

                Arbetssätt...