Guppy hotell

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jimel
    • August 2004
    • 253

    Guppy hotell

    Jahopp, är det någon som har erfarenhet utav dessa guppy hotell.
    Tänkte ha det som yngel kar till mina malawisar, vet att det är i minsta laget men har tyvär inte plats för större just nu.

    Men är dom värda pengarna, ska man köpa delarna och ett akvarium löst så blir det ju ganska mycket dyrare. Men är det man får med bra.

    MVH / Jimmie
    Här är min Zoonen
  • Gud bevare Tsaren
    • April 2004
    • 276

    #2
    Köpte ett åt min brorsdotter i höstas. Själv gillar jag det inget vidare, men det är ett okej nybörjarset och fungerar säkert väl som yngelkar om det nu är det du tänker använda det till, bäste jimel.

    Skulle jag själv köpa ett akvarium i 50L-klassen skulle jag nog hellre ta ett mer seriöst bygge, exempelvis Juwels nybörjarset på 54L. Det är faktiskt inte så hemskt mycket dyrare heller. Några hundralappar kanske, men som vanligt får man vad man betalar. Kvalitet har aldrig varit gratis.

    Högaktningsfullt
    Gud bevare Tsaren

    Kommentar

    • peppito
      • December 2003
      • 1612

      #3
      Jag skulle råda dig att köpa ett begagnat akvarium. Jag har köpt en del begagnade för småpengar. Till dessa får du i regel allt du behöver och det brukar inte kosta så mycket. 100-200 kr för ett mindre yngelakvarium. Kan löna sig att titta.

      Jag vet inte riktigt om jag tycker guppiy hotellen är värda pengarn, men det är en sak du nog i slutändan får avgöra själv.

      Lycka till.
      "du ångrar bara det du inte gjorde"

      Kommentar

      • Jeza
        • January 2003
        • 379

        #4



        I denna tråden diskuteras lite erfarenheter kring dessa.
        Orcae Ita!

        Kommentar

        • jimel
          • August 2004
          • 253

          #5
          Tack för svaren, angående juwels nybörjar sett så skulle jag gärna köpa ett sånt men det är för stort, där det ska stå är det 42*33*51 så det går inte in så mpnga kar.
          Och ang att köpa begangnat så skulle jag gärna göra det också men det är samma sak där hittar jag ett filter som är 40 långt så är dom andra måtten så himla små att karet blir jätte lite, typ 20-25 liter och hotelet är ju iaf på 45 liter.

          Tack för länken jeza ska kolla in den.

          Gärna mer tips å erfarenheter.
          Här är min Zoonen

          Kommentar

          Arbetssätt...