Kan du inte trycka ner karet i en hockey trunk etc, och ta den som "handbagage"? Då har du iallafall uppsikt på väskan och vet hur den behandlas så dj**la tungt är det ju inte.
Skicka Kar...
Kollaps
X
-
Tror inte alls att det finns någon ekonomi i att skicka ett akvarium så långt med bussgods och dessutom är det väldigt osäkert eftersom den sträckan innebär flera omlastningar.
Så att packa och skicka ett akvarium på ett helt tillförlitligt sätt den sträckan skulle säkert kosta mer än vad det kostar att köpa ett nytt.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av Kjell FohrmanTror inte alls att det finns någon ekonomi i att skicka ett akvarium så långt med bussgods och dessutom är det väldigt osäkert eftersom den sträckan innebär flera omlastningar.
Så att packa och skicka ett akvarium på ett helt tillförlitligt sätt den sträckan skulle säkert kosta mer än vad det kostar att köpa ett nytt.
Från bussgods;
Vikt; 100KG
Volym; 0,36kubik (360l)
Pris; 381:- (inkl. moms)
Och ptja, med det är väl prisfrågan ute ur världen. Efter att ha tittat runt på blocket och tradera så begär folk mer än så för ca 100L kar.
Exakt vad ett 100L-kar +frigolit +div. embalage väger vågar jag inte uttala mig om. Men några 100KG har jag svårt att tänka migJa jag måste ju jag med; http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=310152Kommentar
Kommentar