Bänk(leca)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zagu
    • October 2002
    • 35

    Bänk(leca)

    Hej!

    Har köpt ett 105l akvarium och har tänkt göra en bänk av "leca" block!

    Har sett att det är en populär bänk och den verkar inte vara så svår att göra heller = perfekt

    Har ni några tips eller tips om sidor där man kan få reda på lite mer om hur man tillvekrar bänken?


    Mvh Oskar o Linda
  • Ulf P
    • March 2002
    • 1615

    #2
    En variant av en leca-bänk med en enkel beskrivning kan man hitta på min website. Klicka på Artiklar.
    mvh
    /Hasse

    ==================================
    http://och.nu/ciklid
    //Uffe

    Kommentar

    • Guppyn
      • October 2002
      • 100

      #3
      Tjena!
      Jag har oxå ett nytt akvarie som jag vill starta upp ( jävla tidsbrist )
      Först tänkte jag på lecablock, men dom smular så jä..la mycket dessutom är dom ju
      inte speciellt snygga.. Jag vände mig till jysk för att jag fick syn på en bänk, anders hette den.
      Fast personalen trodde inte att den skulle tåla 200kg akvarie på... Klena saker..
      Suck! Vad gör man??
      Fick ett tips av en kille på bauhaus ( i haninge ) om att lättbetong eller gas betong som det heter
      ska vara bra. Tittade på det, hur snyggt som helst!
      Fördelar: Lätt, smular ej, går at måla, går att "såga" till precis som man vill ha det! Bara limma ihop, klart!!
      Såg ett par tips, man kan bygga riktigt snygga hyllor!!
      Visst är den lite dyrare än lecablocken, men med så mycket fördelar så tycker jag att det är en skitsak...
      Själv tänkte jag bygga upp bänken som ett omkullvält E, så har jag lite hyllor oxå där man
      kan lägga alla "bra-att-ha" saker till akvariet.
      Gas betongen finns i alla möjliga storlekar och former. Bara att åka iväg till närmsta affär och börja planera!
      Hoppas mina tips hjälper lite iallafall...
      Lycka till med bänkletandet!

      Kommentar

      Arbetssätt...