fråga om botten filter + kakadua ciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eva
    • November 2002
    • 9

    fråga om botten filter + kakadua ciklid

    Hej !
    jag har hört att det ska finnas som ett botten filter man kan köpa för att lägga under stenarna i akvariet för att annvändas när man gör rent bottnen + när man gör vatten byte , för att slippa använda en slam sugare. vad heter den hära smarta grejen, botten filter eller?och hur mycket kostar sånt? , vill under lätta jobbet så mycket som möjligt. sen har jag frågor ang kakadua ciklid har läst mycket om de men har inte hittat mina svar , jag har en hane och två honor den ena honan är ganska så gul och det står att vid yngel vården blir honan gul hur mycket gul blir hon? den andra honan värkar hanen inte tycka om för han bara jagar ,fösa bort henne och hon värkar hålla sej undan från han, måste jag skaffa mera honor till han eller ? och varför gör han så? jag har ett akvarium på 112 liter och med andra fiskar som olika tetror.Tacksam för svar /eva..

  • pelle
    • January 2002
    • 419

    #2
    Hej

    Det är förmodligen ett "bottenfilter" du menar.Skippa den ide´n och köp ett litet innerfilter istället. Ett "fluval 2" skulle nog passa ypperligt i ditt akvarium. Men se upp så inte vattenströmmen blir för stark. Om den blir det så vrid in munstycket mot ett hörn t.ex. Apistos gillar nämligen inte strömmande vatten.

    Lägg i mer sten, rötter och växter i akvariet, så att det blir fler gömställen. Då kommer honan att kunna gömma sig, och hanen kommer inte att kunna se henne hela tiden.

    Lycka till!

    Mvh/ Per
    Per

    Kommentar

    Arbetssätt...