Filter? Och är luftbubblor bara luft?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maximus
    • March 2002
    • 48

    Filter? Och är luftbubblor bara luft?!

    Mitt innerfilter gick sönder igår, så jag måste köpa nytt idag. Skummade igenom forumet här för att se om jag kan hitta förslag på bra filter. Det var svårt, men det verkar som att jag ska fortsätta med innerfilter. Vad för något filter ska man ha till ett 160 liters? Hur många liter/timme. Och behövs luftbubblorna eller är det bara viktigt att få vatten cirkulation i karet? Mitt nuvarande (trasiga) filter sprutade ut luftbubblor, inte så snyggt, men jag tänkte att det kanske är bra?

  • nettrax
    • February 2002
    • 790

    #2
    Nää, luftbubblor behövs inte. Kolla på förpackningen till filtret så står där hur många liter det är avsett till. Det brukar räcka till ett vanligt sällskapsakvarium utan speciella krav på hög vattencirkulation.
    Fast ska du ändå köpa nytt filter föreslår jag att du köper ett ytterfilter. De är bättre och är inte så fula.

    Mvh. Ninni
    Förhoppningsvis snart ägare till en röd tabby/vit crx kille

    Kommentar

    • Maximus
      • March 2002
      • 48

      #3
      Ok, jag ska titta på ytterfilter också. Det är sant att det är fult med innerfilter, de tar plats också. Tack för tipset!

      Kommentar

      • zingo_boy
        • August 2002
        • 983

        #4
        men ytter filter är dyrare! men ja skulle föreslå ytter filter ändå. man kan sätta ihop sin egen lille filtrering till dom fiskar man har så dom ska trivas!

        ???

        Kommentar

        Arbetssätt...