Ytterfilter till 325 L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Charlotte AX
    • April 2021
    • 29

    Ytterfilter till 325 L

    Har kört Aquael 2000 turbo filter i mitt 325 L akvarium men filtret låter alldeles för högt och håller inte rent trots flöde på 2000 L/h som utlovas. Har kompletterat med ytterligare svampfilter och kör dubbelt för att hålla rent. Nu överväger jag inköp av ytterfilter och önskar tips från någon som har något/några års erfarenhet av något bra och lättskött ytterfilter. Vilket köper jag? Rätt mycket fisk i tanken för tillfället men också många växter som mår bra och frodas rejält!
  • Sleaper

    • September 2008
    • 2893

    #2
    Aquael Ultramax 2000 är nog marknadens tystaste filter. Har även förfilter som är lätt att göra rent så övrigt filtermedium kan köras längre utan rengöring. Bra "tryck" i det filtret samt smart konstruerat så att det är lätt att handha och sköta. Hade Oase-filter tidigare men detta är min nya favorit. Det enda som saknas är intrigerad doppvärmare.
    UltraMax ytterfilter ger dig ett alternativ till att tillåta mycket filtermaterial, ett förfilter och ett ordentligt vattenflöde. Allt i ett energisnålt paket! Förfilter Detta filter har ett förfilter inbyggt i sitt pumphuvud. Detta fångar upp majoriteten av den värsta smutsen som kommer in i fil...

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13132

      #3
      Passar på att tipsa om att köpa armaturfett till alla o-ringar! Det är väldigt viktigt att smörja alla o-ringar med det här silikonfettet vid service av filtret det säkerställer lång livslängd på packningarna och att dem sluter tätt! https://www.clasohlson.com/se/Armatu...RoClOwQAvD_BwE
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Charlotte AX
        • April 2021
        • 29

        #4
        Ursprungligen postat av Sleaper
        Aquael Ultramax 2000 är nog marknadens tystaste filter. Har även förfilter som är lätt att göra rent så övrigt filtermedium kan köras längre utan rengöring. Bra "tryck" i det filtret samt smart konstruerat så att det är lätt att handha och sköta. Hade Oase-filter tidigare men detta är min nya favorit. Det enda som saknas är intrigerad doppvärmare.
        Tack för tips! Har kollat videos och några recensioner på detta filter och det ser lovande ut!

        Kommentar

        • Charlotte AX
          • April 2021
          • 29

          #5
          Ursprungligen postat av åheim
          Passar på att tipsa om att köpa armaturfett till alla o-ringar! Det är väldigt viktigt att smörja alla o-ringar med det här silikonfettet vid service av filtret det säkerställer lång livslängd på packningarna och att dem sluter tätt! https://www.clasohlson.com/se/Armatu...RoClOwQAvD_BwE
          Toppen! Det ska jag komma ihåg!

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13132

            #6
            Kollade på en video där en polack visar när han servar filtret... jag fick ett ångestpåslag bara av att titta på det https://www.youtube.com/watch?v=qCZAFB5isaQ
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • Sleaper

              • September 2008
              • 2893

              #7
              Ursprungligen postat av åheim
              Kollade på en video där en polack visar när han servar filtret... jag fick ett ångestpåslag bara av att titta på det https://www.youtube.com/watch?v=qCZAFB5isaQ
              Jo, en del är allt lite "feppliga" och har inte riktigt fattat hur det funkar. Väldigt lättskött filter annars som slår det mesta vad gäller ytterfilter som jag känner till.

              Kommentar

              • Klas Bengtsson

                • March 2007
                • 424

                #8
                Ja aqua turbo 2000 har med här men reserv till. Kör själv eheim 2275 4 o luftpump. På mitt 325 liter fusion avstabil. Kostar det mycket.. Klicka på bilden för större version

Namn: Screenshot_20230915_130126_Google.jpg
Visningar: 125
Storlek: 152,7 KB
ID: 2441109 ​​​​​​.
                Bifogade filer

                Kommentar

                • Klas Bengtsson

                  • March 2007
                  • 424

                  #9
                  Ja aqua turbo 2000 har med här men reserv till. Kör själv eheim 2275 4 o luftpump. På mitt 325 liter fusion avstabil. Kostar det mycket.. Klicka på bilden för större version

Namn: Screenshot_20230915_130126_Google.jpg
Visningar: 123
Storlek: 152,7 KB
ID: 2441112 ​​​​​​.
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • Klas Bengtsson

                    • March 2007
                    • 424

                    #10
                    Visa på den bild
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13132

                      #11
                      Jisses vilka priser
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      Arbetssätt...