Nicrew SlimLED VS Fluval Plant 3.0

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zombivarg

    • December 2015
    • 249

    Nicrew SlimLED VS Fluval Plant 3.0

    Försöker hitta bra belysning till min mors nya akvarium, vilket inte är det lättaste då jag inte är så haj på akvarie belysning.
    Så nu hoppas jag att någon här kan hjälpa mig.
    Just nu funderar vi på dessa två alternativ, Nicrew slim led pris 611:96 på Amazon eller Fluval plant 3.0 pris 1848:06 på Amazon
    Som ni ser är det stor pris skillnad.

    Min mor vill ha en del växter och hennes dröm är att kunna ha någon växt som blir röd/ rosa, hon har aldrig kunnat ha dessa tidigare då dom dött för henne.
    Akvariet är 75cm långt och 40cm hög, om detta hjälper er.
    Vet inte vad jag mer ska skriva utan ni får säga till vilken info ni behöver om jag glömt något.
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11220

    #2
    Här är en artikel om mitt akvarium. Växterna fungerar väldigt bra och det har varit igång 1/2 år. Där ser du vilken belysning jag valde.

    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • Sleaper

      • September 2008
      • 2893

      #3
      Rätt stor skillnad på dessa belysningar. Nicrew ger bara hälften så mycket ljus (Lumen) som Fluval t.ex. Fluval verkar vara vara det bästa alt. ifall man tycker växter är viktigt. Prisskillnaden säger ju som vanligt också en del.

      Kommentar

      • Zombivarg

        • December 2015
        • 249

        #4
        Admin och Sleaper- tack så mycket för era synpungter och åsikter.
        Har googlat, läst recentioner och tittat på youtube så vi har bestämt att min mor ska prova Fluval belysningen, även om den är lite dyr.
        Ni kommer få uppdateringar hur det går i min nya tråd där jag visar och berättar om både mitt eget kar och min mors.

        Tack igen för er hjälp /Annica

        Kommentar

        Arbetssätt...