Juwel trigon 190 (hjälp)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elliotfiske10
    • February 2023
    • 195

    Juwel trigon 190 (hjälp)

    Nån som har ett juwel trigon 190 som orkar/vet exakt alla mått och om den är 98,5 bredd eller 98,5 djup ?
  • Sleaper

    • September 2008
    • 2893

    #2
    Trigon 190 LED | JUWEL Aquarium (juwel-aquarium.de)

    Kommentar

    • Elliotfiske10
      • February 2023
      • 195

      #3
      Räknar ut att det är 240 l kan det stämma? Om man räknar exakta måtten

      Kommentar

      • Sleaper

        • September 2008
        • 2893

        #4
        Det är yttermått som anges, vilket man får ta med i beräkningen. Totala höjden är 60cm sen går det bort ca. 6-7 cm som är plastsargen, man kan ju inte fylla med vatten ända upp. Så 190l vattenvolym är nog det som är max.

        Kommentar

        • Elliotfiske10
          • February 2023
          • 195

          #5
          Ursprungligen postat av Sleaper
          Det är yttermått som anges, vilket man får ta med i beräkningen. Totala höjden är 60cm sen går det bort ca. 6-7 cm som är plastsargen, man kan ju inte fylla med vatten ända upp. Så 190l vattenvolym är nog det som är max.
          aha! nu fattar ja, men vet du om jag kan ha mitt trigon 190 på en heltäckningsmatta? har ett 120l med juwel bänk där och det står stabilt där men tänker att det är 170l till?

          Kommentar

          • Sleaper

            • September 2008
            • 2893

            #6
            Ursprungligen postat av Elliotfiske10

            aha! nu fattar ja, men vet du om jag kan ha mitt trigon 190 på en heltäckningsmatta? har ett 120l med juwel bänk där och det står stabilt där men tänker att det är 170l till?
            Frågan är vad det är för golv under heltäckningsmattan? Det viktiga annars är att karet står plant är helt i våg i alla ledder, om man säger så. Sen får det ju vara ett golv som klarar ca. 250kg vilket normalt inte är något problem.

            Kommentar

            • Elliotfiske10
              • February 2023
              • 195

              #7
              Ursprungligen postat av Sleaper

              Frågan är vad det är för golv under heltäckningsmattan? Det viktiga annars är att karet står plant är helt i våg i alla ledder, om man säger så. Sen får det ju vara ett golv som klarar ca. 250kg vilket normalt inte är något problem.
              vi har checkat det att det klarar av och står på 2,5 bjälkar som tar 250kg så det är nog lugnt men du menar att så länge det är rakt så ska det inte vara några problem?

              Kommentar

              • Sleaper

                • September 2008
                • 2893

                #8
                Ursprungligen postat av Elliotfiske10

                vi har checkat det att det klarar av och står på 2,5 bjälkar som tar 250kg så det är nog lugnt men du menar att så länge det är rakt så ska det inte vara några problem?
                Jag kan ju inte garantera något eftersom jag inte vet hur det ser ut osv. Blir man osäker får man kanske kontakta någon sakkunnig som kan titta på plats.

                Kommentar

                Arbetssätt...