Punktbelysning stort kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emma87
    • August 2023
    • 4

    Punktbelysning stort kar

    Hej!

    Jag har ett stort kar på 720 liter, 2 meter långt.

    Jag behöver skaffa belysning till detta och min ide var att ha någon sorts lampa i ena sidan av karet för att simulera en naturlig ljuskälla. Tänk er att solen liksom strålar ner genom vegetation och ger ett starkt ljus i ena sidan av karet, men andra sidan längst bort är mörk och obelyst.

    När jag surfar runt hittar jag bara ljusramper och inga vanliga lampor bortsett från de som är för nano-akvarier. Ljusramperna är dels för små för att passa mitt kar, och ger ju en mer jämn belysning än jag tänkt. Om det finns någon annan som har den här typen av setup, hur löste ni det?

    Skulle det gå att ha typ en vanlig tak/fönsterlampa över ena sidan? Eller blir det för svag belysning? Ner till botten tänker jag då.
  • åheim
    • April 2006
    • 13131

    #2
    Här sörru har du en lampa.... men den kostar! Kolla videon så ser du hur fint det skimmrar och har du bara 1 så blir det ju skugga i andra delen.

    In this video I give a brief review/demonstration of the AI Prime Freshwater lights I have on my 6ft Lake Malawi African Cichlid Waterbox Tank (that was a mo...


    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13131

      #3
      En sån här kanske räcker?? https://www.akvariumkungen.se/belysning/led/aqua-medic/
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Sleaper

        • September 2008
        • 2893

        #4
        LEDSTAR P33 Forest Spot - GodhemsZoo

        Kommentar

        • Sleaper

          • September 2008
          • 2893

          #5
          Eller ifall man vill satsa på kraft och kvalitet. KESSIL A360 X Tuna Blue (drakfisken.se)

          Kommentar

          Arbetssätt...