fiskestarten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elliotfiske10
    • February 2023
    • 195

    fiskestarten

    folk skrev att guldbarber och barb arten biter i fenor osv osv. Jag har haft igång mitt kvarium i 3 veckor snart utan fisk denna vecka fick jag lite problem med algblommning så jag har fått tips att mörklägga så på söndag ska jag åka och köpa firrar för att då kan jag ta bort filtarna på akvariet eftersom jag har mörkläggt. Men det går väll att jag börar med att ha i mina siamesiska algätare istället? Jag vill köpa siamesiska algätare för att dem är så fina och äter alger tror ni att det kommer gå bra om jag börjar med 4 st? MIn vän har likadant 180l han köpte sig corydas siamesiska algätare och kuhlål men jag vill gärna cykla in mitt akvarium i en månad med siamesiska algätarna tror ni det är bra?
  • stefanr72
    • November 2010
    • 1027

    #2
    Ursprungligen postat av Elliotfiske10
    folk skrev att guldbarber och barb arten biter i fenor osv osv. Jag har haft igång mitt kvarium i 3 veckor snart utan fisk denna vecka fick jag lite problem med algblommning så jag har fått tips att mörklägga så på söndag ska jag åka och köpa firrar för att då kan jag ta bort filtarna på akvariet eftersom jag har mörkläggt. Men det går väll att jag börar med att ha i mina siamesiska algätare istället? Jag vill köpa siamesiska algätare för att dem är så fina och äter alger tror ni att det kommer gå bra om jag börjar med 4 st? MIn vän har likadant 180l han köpte sig corydas siamesiska algätare och kuhlål men jag vill gärna cykla in mitt akvarium i en månad med siamesiska algätarna tror ni det är bra?
    Det ska gå bra om du inte matar för mycket.

    Kommentar

    • Elliotfiske10
      • February 2023
      • 195

      #3
      ??

      Kommentar

      • stefanr72
        • November 2010
        • 1027

        #4
        Ursprungligen postat av Elliotfiske10
        ??
        Ja börja med 4 algätare och mata sparsamt.

        Kommentar

        • Pierre67
          • November 2011
          • 321

          #5
          Vet inte hur mycket alger du har? Men har man inte tillräckligt, måste man stödmata algätare med algtabletter. Man brukar inte börja med algätare pga att man inte har just tillräckligt med alger, när man precis startat upp ett kar. Det är också bra att ge dom grönsaker ibland t.ex. gurka och broccoli. Ärter (utan skal) ska också vara mums för dom!

          Kommentar

          • Elliotfiske10
            • February 2023
            • 195

            #6
            Pierre det som är så bra är ju att dem äter granulat så man kan ju mata dem med det och grönsaker sen har jag lite alger tror jag?

            Kommentar

            Arbetssätt...