Sandra Karlsson

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sandra Karlsson
    • January 2023
    • 1

    Sandra Karlsson

    Hej har ett Jywel 240 sen 3 år tillbaka ca. Nu har det blivit en glipa mellan locket och den svarta listen(vet inte vad det heter)upptill. Det är som att det har bågnat. Svårt att förklara. Har det hänt någon annan här på forumet? Är det farligt att det spricker?
    Tack mvh Sandra ?
  • åheim
    • April 2006
    • 13131

    #2
    Aj då, jag har hört här på forumet att det har hänt jättemånga med juwelakvarium Det är mittstaget som släpper i limningen och det är otroligt märkligt och dåligt av juwel att dem inte har korrigerat det konstruktionsfelet! Mittstagets funktion är att hålla ihop främre och bakre glaset så det inte bågnar för det riskerar att glset spricker.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13131

      #3
      Detta helglasakvarium på 540 liter är perfekt för att skapa ett vackert hem för fiskar och andra vattenlevande djur. Med en storlek på 150x60x60 cm har den tillräckligt med utrymme för att skapa en rik och varierad miljö, samtidigt som den är lätt att placera i ditt hem.

      Du kan limma dit två lister som på karet på bilden!

      Jag hade en stållist limmad på mitt kar som lossnade och jag limmade dit en glaslist istället.
      Jag satt fast två träbitar med tvinn så att listen kunde vila på den medans den torkade. Jag sänkte bara vattennivån till hälften så det slutade bågna och limmade och lät torka i ett par dagar...
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Rufus
        • January 2005
        • 866

        #4
        På mitt Juwel 350 l som har två tvärsöverstag så lossnade de till en del, de var inte helt loss men oroande förstås. Jag kontaktade Juwel och enligt dem så var det inget problem, akvariet skulle hålla ihop bra iallafall, även utan stag. Men jag tömde ut det mesta av vattnet och fäste fast stagen igen med akvariesilikon. Det var flera år sedan och allt håller ihop som det ska. Men du måste såklart kolla hur dit problem ser ut och om du vill/ kan göra någonting åt det.
        // Annicka

        Kommentar

        Arbetssätt...