Syresättning av vattnet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pop81
    • May 2019
    • 130

    #16
    Kanske blir lite för stor vill ju inte ha hela havet stormar haha men det kanske går att justera iof. Hur är eheims mindre modeller rent ljud mässigt?

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13135

      #17
      100 0ch 200 är ok 400.an låter mycket iallafall min. Jag tror det blir bra med syresättningen från 500.an.... och så jäkla mycket är det inte.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13135

        #18
        ..sen kan man ju strypa den liiite men inte för mycket då sliter man ut membranen i förtid.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Pop81
          • May 2019
          • 130

          #19
          Ok tack för infon, ska fundera lite. Har ju lite växter i karet och har läst att det inte är optimalt med luftpump då, men fiskarna är ju givetvis prio 1. Funderar också på om man kan göra något med utblåsen för att öka syre sättningen!?Har eheims orginal utblås dvs bara ett rör på ena o ett strilrör på det andra.

          Kommentar

          • stefanr72
            • November 2010
            • 1028

            #20
            Ursprungligen postat av Pop81
            Ok tack för infon, ska fundera lite. Har ju lite växter i karet och har läst att det inte är optimalt med luftpump då, men fiskarna är ju givetvis prio 1. Funderar också på om man kan göra något med utblåsen för att öka syre sättningen!?Har eheims orginal utblås dvs bara ett rör på ena o ett strilrör på det andra.
            Rikta utblåset mot ytan bara så blir det bra.

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13135

              #21
              Ferplast har väldigt välbyggda kar, snyggt! Hur kan du kontrollera belysningen? Har den sunriser/sunset, nattbelysning osv?
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • stefanr72
                • November 2010
                • 1028

                #22
                Ursprungligen postat av åheim
                Ferplast har väldigt välbyggda kar, snyggt! Hur kan du kontrollera belysningen? Har den sunriser/sunset, nattbelysning osv?
                Nu har min herre svarat i fel tråd

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13135

                  #23
                  Ursprungligen postat av stefanr72

                  Nu har min herre svarat i fel tråd
                  Hoppsan
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • Pop81
                    • May 2019
                    • 130

                    #24
                    Jag har inget riktbart utblås utan det är rakt o strax under ytan. funderar på att byta utblåset till något annat tycker inte om eheims utblås de räcker inte ner riktigt på juwel karen.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...