eheim classic 150

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jazen
    • April 2020
    • 47

    eheim classic 150

    En fråga ang detta filter eller liknande filter.
    Ska man fylla filtret med vatten innan man startar igång den eller kommer den suga in automatiskt?
    Tänker så inte pumpen går torr o skär ?
  • åheim
    • April 2006
    • 13131

    #2
    nä det ska monteras torrt sen tar du utblåset och suger till kraftigt i det och då börjar filtret fyllas och sen startar du filtret när det är helt fyllt. <om du har eller ska skaffa ett 150 så hoppas jag du blir nöjd för jag själv fick reklamera 2st för de skrammlade nåt bedrövligt, sen fick jag häva köpet.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Jazen
      • April 2020
      • 47

      #3
      Ah förstår, det stog inget om detta men då vet jag. Oj det lät inge vidare, och 2 ggr...hoppas man får en sjysst variant :/
      Tänker att ett sånt filter kanske är overkill till mitt 30L kar, men behöver man verkligen göra rent filter o filter material varje vecka? Mitt nuvarande påhängsfilter så sköljer jag filter mediet varje vecka tillsammans med vattenbyte.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13131

        #4
        Var har du fått den informationen? Inget filter ska rengöras varje vecka, ett korrekt filtermaterial i ett ytterfilter bör räcka med ett par ggr per år. Jag kör luftdrivna spongefilter i mina akvarier och dem rengör jag ungefär var 3-4,e månad.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Jazen
          • April 2020
          • 47

          #5
          Sett massa videos på tuben där man rengör filtermedia varje vecka i samband med vattenbyte. Alltså man sköljer av de i de gamla vattnet som man tappat av i hinken från akvariet. Nu pratar jag om små påhängsfilter med mycket mindre material än vad som finns i större ytterfilter

          Kommentar

          Arbetssätt...