Någon nackdel med stort filter(60L)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rob J
    • March 2004
    • 46

    Någon nackdel med stort filter(60L)

    Är det någon nackdel med för stort filter,Jag har en B T N bakgrund i mitt juwel 400 L och det tar tyvär en stor del av akvariet ca:25 % så jag har använt den delen till filer dock ej hela, så filtervolymen är ca:60 L,det suger in på ena sidan och blåser tillbaka ut med ett pumphuvud(1350L/timme på andra sidan ,där i mellan har jag filter mattor och filtertärningar(uppklipta filtermattor,100*100*5 cm)och ett pumphuvud 300L/tmme i mitten av filtret för att få ciruklation i hela filtret,Har alltid hört att det är bättre med så stor filtervolym som möjligt,detta filter borde ej behövas rengöras på minst 1 år och bra biologisk rening borde uppstå.
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Det finns inga egentliga nackdelar med stora filter förutom att det är fult och tar plats. I ditt fall verkar du ha lösning på det så det är bara att köra.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Rob J
      • March 2004
      • 46

      #3
      !

      Kommentar

      • champ
        • May 2003
        • 167

        #4
        kan inte säga annat än att jag är grymt avundsjuk på dig... det akvariet e bara för läckert med den bänken... skulle va mp som slår det men annars e de inte mkt annat Hoppas det går bra... vad ska du ha för fisk?
        Inte alltid jag har rätt... men oftast

        Kommentar

        Arbetssätt...