Streamer Pump

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • michaellundmark
    • August 2016
    • 20

    Streamer Pump

    Har precis skaffat mig ett Juwel Rio 240L som jag kommer att ha Malawi i.
    Jag kommer att köra med det inbyggda innerfiltret som sitter i högra hörnet fast med en 1000L/h pump.
    Det jag börjat fundera på, det är ca 120 cm till nästa hörn. Funderar på om jag ska skaffa ett streamer pump i andra hörnet som cirkulerar tillbaka vattnet till filtret.

    Vad rekommenderar ni för modell? Eheim StreamOn+ 3500 eller FLUVAL SEA CP4 eller någon annan modell?
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Den där eheim stream on eller nån tunze skulle jag välja och med magnetfäste är ett måste.

    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • michaellundmark
      • August 2016
      • 20

      #3
      Fick tips att köpa ett Eheim Powerline XL 2252 istället å det tipset tror jag ska gå på, då jag även får lite mer filter också

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #4
        Ok personligen tycker jag 2252 är svår att få en vettig upphängning på, den är väldigt tung för sugkopparna och fästet som man kan hänga över kanten skapar resonans i karet och sen förtar den ju mycket av intrycket om man vill ha ett fint vardagsrumsakvarium kan jag tycka.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • michaellundmark
          • August 2016
          • 20

          #5
          Ursprungligen postat av åheim
          sen förtar den ju mycket av intrycket om man vill ha ett fint vardagsrumsakvarium kan jag tycka.
          Sant! Nu blev det svårt.... Specielt nu när jag klätt in allt även filtret med Juwels bakgrund

          Kommentar

          • admin
            Christian Alfredsson

            • November 2004
            • 11215

            #6
            Om du ska få fast en 2252 så får man hänga fasten den på filterboxen. Jag har haft det så men det tar sin lilla plats. Filtret är dock väldigt bra.

            Jag har ett Juwel Vision och har bytt till en rejält ytterfilter som jag har slangarna i boxen på. Sedan har jag en Eheim Streamon på andra sidan. Det lirar bra
            Christian Alfredsson
            Tekniskt ansvarig Zoopet

            Kommentar

            Arbetssätt...