Robotalgmagnet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn J.
    • November 2017
    • 1049

    Robotalgmagnet

    Ja du läste rätt! robot-alg-magnet!
    Du som är tekniknörd har redan en robotdammsugare och en robotgräsklippare, eller hur?
    Men har du en robotalgmagnet i akvariet?, nej, jag tänkte väl det.

    I senaste numret av tidskriften "Allt om Vetenskap", nummer 1/18, sidan 49, under rubriken "Prylarna du inte visste att du behövde" presenteras denna uppfinning.
    Det rör sig om en algmagnet, där den yttre magneten på glaset utsida är försedd med en motor och hjul, elektronik och batteri, kan tänkas... samt en webkamera, en laddningsstation klistras på rutans utsida i hörnet.
    1700kr, kan kännas överkomligt, så kan du kolla dina fiskar när du sitter på jobbet, glufsar i dig julbordet, eller är på semester i Långtbortistan, samtidigt som frontrutans alger tas bort. Men bara på frontrutan! den klarar inte av att gå runt hörnet, kanske passar den Juwels akvarium med välvda rutor..? Den finns i två versoner beroende på glastjockleken.
    Och då akvariesand/grus utan Fe! (järn).

    Läs mer på företagets hemsida!
    Senast redigerad av Björn J.; 18 December 2017, 12:35.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Jag har faktiskt en gång sett en sådan IRL. Verkade vara en kul men fullkomligt onödig akvariepryl
    En sådan står nog inte högst på min julklappslista till tomten
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Tyko
      • April 2015
      • 279

      #3
      Blir inte trevligt om det råkar fastna ett sandkorn.

      Kommentar

      Arbetssätt...