Pumpar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Michael Legnér
    • January 2002
    • 467

    #46
    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
    Jag vet att jag har gjort reklam för <b>aquaristic.net</b> förut, men jag måste bara berätta att mina fyra senaste mail helt enkelt bara har raderats av dem. Inget svar alls. Mailen innehöll en reklamation av en pryl för Euro3,50 samt en fråga om han gick med på att sänka priset på en Eheim 2028 till det pris han just annonserat ut (eftersom han då inte skickat grejerna till mig).

    Men jag har fortfarande, efter sex veckor, inte fått annat än mailbekräftelser på att mina mail "raderats utan att ha lästs". Nu vet jag att det meddelandet skickas om man läser det i "preview" och sedan raderar, men då borde ju ett svar kommit någon gång?

    För min del är det "bye bye" med aquaristic.net efter att ha handlat för närmare 9000 kr i år. Jag har fått allt jag beställt men nu verkar han ha fimpat helt. Kolla upp honom innan du beställer! Du kanske får grejerna, men vad händer vid en reklamation om han inte besvarar mail? Illa.

    /Micke

    <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

    Nu har jag, efter att även ha mailat trustedshops.de, fått ett svar från Harald. Alla mail jag skickat har baserat sig på hans mailingliste-utskick och därför har hans spam-filter flyttat mina mail till "borttaget" varvid de efter ett tag raderats.

    Det känns skönt att det fanns en naturlig förklaring till att alla mina mail "försvunnit".

    /Micke

    Mina akvarium...
    /Micke
    Mitt akvarium

    Kommentar

    • Stefano
      • August 2002
      • 91

      #47
      Om du köper från din lokala och seriösa handlare så slipper du ev. krångel.Men om du ändå höll på!! Så varför inte beställa fiskmat till mindre än halva priset, jämfört med svenska priser!Grossisterna ska ju ha sin del.
      För övrigt vill jag påpeka att denna tyska firma egentligen håller rättså höga priser jämfört med den övriga tyska marknaden: Det dom lever på är export. I stort sett ingen annan i Tyskland har så höga priser utom Aquaristic.net.De lever på att sälja "dyrt" till utlandet!

      Inget illa ment! Ett 2235 är ett både strömsnålt och mycket effektivt filter.Minst tio gånger bättre än ett innerfilter i biologisk filtrering!

      Kommentar

      • Michael Legnér
        • January 2002
        • 467

        #48
        <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
        Om du köper från din lokala och seriösa handlare så slipper du ev. krångel.Men om du ändå höll på!! Så varför inte beställa fiskmat till mindre än halva priset... <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

        Har fått reda på att man inte får importera fiskmat från Tyskland pga regler för att förhindra galna-kosjukan.

        /Micke

        Mina akvarium...
        /Micke
        Mitt akvarium

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #49
          Hej,
          Michael skriver - "Har fått reda på att man inte får importera fiskmat från Tyskland pga regler för att förhindra galna-kosjukan."
          Detta är knappast sant - besökte så sent som i helgen en svensk grossist som varje vecka importerar fiskmat från Tyskland utan några som helst restriktioner.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell



          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • QueenXiter
            • September 2002
            • 149

            #50
            Hej!
            De brukar ju vara billigare om man beställer från tyskland..
            Jag har mat så de räcker (jobba på en akvarieaffär som ja fick ifrån)
            Längtar tills min pump kommer nu..=)

            "Ingen kan göra allt men alla kan göra något"
            "Ingen kan göra allt men alla kan göra något"

            Kommentar

            • Micke J
              • August 2002
              • 277

              #51
              <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Så varför inte beställa fiskmat till mindre än halva priset, jämfört med svenska priser! <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
              Såg att aquaristic.net sålde tex 1000 ml burkar med TetraMin för 6,99 Euro = ca 65 Sek.
              Och det är betydligt mycket billigare än i sverige.
              Jag får ge minst 160 Sek för samma mängd här hemma.
              Micke J

              Kommentar

              • QueenXiter
                • September 2002
                • 149

                #52
                Den maten ja har ä en hink typ, de är nog 2l fiskmat kanske..
                Men så mycket o så hungriga som mina fiskar ä så dröjer de nog inte förän de ä slut..
                Dom tog ingen frakt på aquristic.net va?

                "Ingen kan göra allt men alla kan göra något"
                "Ingen kan göra allt men alla kan göra något"

                Kommentar

                • Kenell
                  • September 2002
                  • 499

                  #53
                  Jo frakt tillkommer från aquaristic.net. Dels en fast summa och sedan oxo en liten summa per kilo.

                  Zoo what? -Zoopet - Zoo lame...
                  www.fisknördarna.se

                  Kommentar

                  • QueenXiter
                    • September 2002
                    • 149

                    #54
                    Jaha!
                    Ja får väll diska mig ut från posten me paketet ja..=)

                    "Ingen kan göra allt men alla kan göra något"
                    "Ingen kan göra allt men alla kan göra något"

                    Kommentar

                    • Kenell
                      • September 2002
                      • 499

                      #55
                      Standardleverans från aquaristic.net (till Sverige):
                      Fastpris 12€ + pris/kilo 1,2€

                      Premiumleverans:
                      Fastpris 16€ + pris/kilo 1,8€

                      Leverans av mitt Ecco 2235 kostade 18€ (12€ + 5 kilo * 1,2€)

                      /Peter

                      Zoo what? -Zoopet - Zoo lame...
                      www.fisknördarna.se

                      Kommentar

                      • QueenXiter
                        • September 2002
                        • 149

                        #56
                        Det blir några hundra extra asså?

                        "Ingen kan göra allt men alla kan göra något"
                        "Ingen kan göra allt men alla kan göra något"

                        Kommentar

                        • Kenell
                          • September 2002
                          • 499

                          #57
                          Vet ju inte hur mycket extra du beställt, eller vad Euron står i idag, men min frakt kostade ju ca 170 kr då. Så svaret på din fråga är väl Ja, frakten går på ca 200 kr.

                          Zoo what? -Zoopet - Zoo lame...
                          www.fisknördarna.se

                          Kommentar

                          • QueenXiter
                            • September 2002
                            • 149

                            #58
                            Okey!
                            Ja beställde bara den pumpen..
                            De märks när de kommer..

                            "Ingen kan göra allt men alla kan göra något"
                            "Ingen kan göra allt men alla kan göra något"

                            Kommentar

                            • Torstensson
                              • June 2002
                              • 1964

                              #59
                              Hej å hallå!!

                              På aquaristic.net finns ju Special Offer oxå. Jag e ju inte så slängd på utrikiska å undrar lite smått vad dom menar med det??

                              ++ SPECIAL OFFER ++
                              All special offers valid so long to supply hands.

                              Eheim professionell II 2028-Catalogprice:173,98 EUR 159.98 €

                              Om man kan köpa en 2028 för DOM pengarna snackar vi billigt filter..

                              Jag valde bara Special Offers - Special Offers - Diverse i Quickshopen. Ni som har handlat där innan kanske vet?

                              Kommentar

                              • Michael Legnér
                                • January 2002
                                • 467

                                #60
                                <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
                                Hej å hallå!!

                                På aquaristic.net finns ju Special Offer oxå. Jag e ju inte så slängd på utrikiska å undrar lite smått vad dom menar med det??

                                ++ SPECIAL OFFER ++
                                All special offers valid so long to supply hands.

                                Eheim professionell II 2028-Catalogprice:173,98 EUR 159.98 €

                                Om man kan köpa en 2028 för DOM pengarna snackar vi billigt filter..

                                Jag valde bara Special Offers - Special Offers - Diverse i Quickshopen. Ni som har handlat där innan kanske vet?

                                <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

                                Jo det priset har han haft sedan i slutet av juli.

                                /Micke

                                Mina akvarium...
                                /Micke
                                Mitt akvarium

                                Kommentar

                                Arbetssätt...