Ocean free Curvo 12 Liters som yngelakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johannaj66

    • October 2017
    • 11

    Ocean free Curvo 12 Liters som yngelakvarium

    Jag undrar om ett Ocean free Curvo 12L (https://www.cyberzoo.se/akvaristik/a...255x225cm.html) skulle fungera som yngelakvarium till Platy? Tänkte ha dom där tills dom vuxit till sig så jag kan sätta dom i mitt 100 liters kar utan att dom blir uppätna.
    Kan man ha några små malar också tillsammans med ynglen eller är det bäst för ynglen att gå själva?
    Alla tips mottages tacksamt
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Byter du bara vatten ofta så kan det räcka.
    Vilka malar har du tänkt dig?
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Johannaj66

      • October 2017
      • 11

      #3
      Jag tänkte några små dvärgpansarmalar som förhoppningsvis inte äter upp ynglen eller några små räkor som kan hålla rent.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Några små räkor vore Ok, men tänk på att du bör byta vatten rätt ofta (lite varje dag)
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Johannaj66

          • October 2017
          • 11

          #5
          Tack för tipset! Jag hittade precis ett akvarium på 54 liter som kostade nästan lika mycket som 12 liters. Och det är ju mycket lättare att få balans i det karet samt att fiskarna får lite mer utrymme att växa i så det får bli 54 liters istället. Vet ju också med mig att jag alltid brukar vilja ha större akvarium än vad jag tänkt mig från början

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ja ett 54 liters vore bra mycket bättre
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...