Tysta Luftpumpar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gwendly
    • April 2003
    • 264

    Tysta Luftpumpar?

    Har för tillfället en Elite 802 som jag använder för att köra ett "sponge" filter (vad nu det heter på svenska vet jag inte), och jag måste säga att tyst är den inte. Jag har nu tänk köpa en ny luftpump och vill nu veta vad folk har för erfarenheter av tysta luftpumpar.

    Med andra ord, jag vill veta om tex "Rena Air Pump 400" är en tystare pump än vad Elite 802 är. Andra förslag på tysta pumpar uppskattas också
    Besök ASW och CCA's hemsidor

    www.asw.ca
    www.cichlidae.ca
  • Elana
    • April 2003
    • 239

    #2
    Hejsan!

    Jag har en Rena Air 200 och den lät ordentligt tills jag kom på att ställa den på en skinnsoffa ( som står bredvid akvariet ). Nu går den väldigt tyst, så det är mitt tips ifall du tycker att pumpen låter för mycket. Ställ pumpen på ett mjukt värmetåligt underlag så ska den bli tystare.
    Mvh
    Elana
    Även de som är oönskade behöver ett kärleksfullt hem. Att ge någon en andra chans kan vara det viktigaste man någonsin gör.

    Kommentar

    • NE
      • January 2004
      • 1549

      #3
      Min uppfattning är att de nya Rena pumparna är de bästa man kan få tag i, väldigt tyst vid jämförelse med andra.
      /Niklas

      Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

      Kommentar

      • Gwendly
        • April 2003
        • 264

        #4
        Då blir det förmodligen en Rena pump
        Besök ASW och CCA's hemsidor

        www.asw.ca
        www.cichlidae.ca

        Kommentar

        Arbetssätt...