Lagerhylla

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • matemed
    • March 2016
    • 16

    Lagerhylla

    Tjena! Såg att jula sålde en lagerhylla för 199 kr och jag undrar om någon har använt den till akvarier? Det står att den ska klara 175 kg/hyllplan och jag planerar att ha 3 stycken 54 liters. Länk till hyllan: https://www.jula.se/catalog/bygg-och...shylla-666036/

  • åheim
    • April 2006
    • 13119

    #2
    Nja tveksam till att den funkar, har en liknande på jobbet och de där plåtstagen gör den ganska ranglig även om den klarar vikten. Du kan ju åka och koll på en och skapa dig en egen uppfattning.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • matemed
      • March 2016
      • 16

      #3
      Tack för svar, jag ska se ifall dem har den ute i butiken. Ställde samma fråga på Facebook och där var det några som använde samma och liknande ställningar till sina kar och utan problem. Så jag får se hur jag gör.

      Kommentar

      • Delta2004
        • November 2016
        • 77

        #4
        Svärfar lastade en gång med böcker en liknande ställning (ej samma) med väldigt hög specad max belastning per hyllplan. Vikten av böcker på vatje hylla var mkt lägre än tillåtet.
        Så en vacker dag (eller mer exakt natt) så brakade alltihop då ställningens ben knäcktes. Så lita inte på den angivna "max belastning"!

        Kommentar

        • matemed
          • March 2016
          • 16

          #5
          Oj då, det lät inte bra. Kanske borde satsa på att bygga en ställning istället?

          Kommentar

          Arbetssätt...