Big ass spongefilter!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13135

    Big ass spongefilter!

    Fick äntligen tag på dessa filter! Det stora på bilden är för kar upp till 600L köpte också ett mindre som var mer "naturlig" storlek
    Viva Leo Buscaglia
  • åheim
    • April 2006
    • 13135

    #2
    Jaha??? Skrev ett inlägg på mobilen som va betydligt längre än så där... Ähh orkar inte
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      Jaha??? Skrev ett inlägg på mobilen som va betydligt längre än så där... Ähh orkar inte
      Allt är enklare med en dator

      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13135

        #4
        Ursprungligen postat av åheim
        Fick äntligen tag på dessa filter! Det stora på bilden är för kar upp till 600L köpte också ett mindre som var mer "naturlig" storlek
        Nu så! http://i32.photobucket.com/albums/d4...psxyjhtpir.jpg den är väl ca 20cm i diameter. Den andra ca 10cm.

        Jag har helt konverterat till luftdrivna akvarier och tycker det är oerhört enkelt, smidigt och effektivt! Jag hittade dock inga bra luftdrivna filter någonstans (beställer bara inom Sverige) så jag byggde dem istället själv och de funkade jättebra men, jag ville gärna komma ifrån de vita pv-rören och blåa filtermattan och nu hittade jag precis vad jag ville ha! Hade ingen aning om hur stora de olika filtrena var så jag beställde en för 150L och sen den största... och den va stor
        Den lilla har en inbyggd diffuser och den större har en luftsten för att få mindre bubblor och därmed mycket tysta!
        I videon är den stora bumlingen i slutet. https://www.youtube.com/watch?v=Jwoq...ature=youtu.be

        Senast redigerad av åheim; 02 December 2016, 21:49.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Tobbe R
          • May 2009
          • 654

          #5
          Du har ofta intressanta lösningar, tyvärr är du inte lika bra på att filma. Jag tror nog jag förstår hur det funkar men hur mycket luft skickar du igenom filtret? Själv har jag inte använt luftfilter på många år men har börjat tänka om. De luftpumpar jag har känns inte så bra men jag ser att det finns trevliga elektromagnetiska för hyggliga pengar.

          /Tobbe

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13135

            #6
            Ja vet filmningen är katastrofal och så hade solnedgången på rampen startat så det var ju tokmörkt! De elektromagnetiska pumparna är säkert jättebra men de låter ju satan så jag tänker inte köra en sån på min livsyta Jag kör eheims och dem är ju suveräna, dem klarar högt mottryck och är tysta. jag kör 300L/tim genom stora svampen och 200 i den mindre.
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            Arbetssätt...