Molly Fiskhotell 80L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jompii
    • July 2011
    • 23

    Molly Fiskhotell 80L

    Jag är lite i valet och kvalet gällande att införskaffa ett Molly Fiskhotell 80L.
    Skulle därför gärna vilja höra vad ni tycker om det. Lägg gärna upp bilder om ni har.
    Det som lockar mig med akvariet är dels formen på akvariet men även att det ska vara två inbyggda kylfläktar.
    Hur pass bra anser ni att dessa kylfläktar är? Är det lätt att reglera dessa efter behov eller finns det bara ett läge?
    Hur tycker ni att filter- och ljussystemet är? Som sagt, allt gällande akvariet är intressant
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Är du säker på att det akvariet innehåller 2 kylfläktar är det inte "clownhotellet" som har ett sådant (det har ju starkare belysning = varmare)..
    Jag har själv ett "mollyhotell" och har inte upptäckt några kylfläktar - det finns i alla fall inga som är reglerbara.
    Filtersystemet är utmärkt. Hur ljussystemet är vet jag inte eftersom jag bytt ut originalbelysningen mot LED-belysning.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ser i reklamen att det skall finnas kylfläktar i den, men i så fall slår de av och på i samband med att man tänder/släcker belysningen
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Jompii
        • July 2011
        • 23

        #4
        Okej. Hur är filtersystemet rent ljudmässigt? Funderar nämligen på att ha akvariet i sovrummet och vill ogärna ha ett högljutt reningsverk precis bredvid sängen

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Låter nog inte så mycket. Eftersom jag bytt till LED så brummar den lite så jag vet inte riktigt hur mycket själva pumpen låter.

          Sedan rent generellt så är det nog ingen pump som är helt ljudlös (i alla fall inte i "akvarieprisklassen").
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...