Ren ramp, 30x60

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Swamp
    • January 2009
    • 88

    Ren ramp, 30x60

    Sitter o funderar på hur jag skulle kunna få in mer belysning i karet. Har i dagens läge Eheims orginalramp med ett 15w lysrör med en reflektor monterad samt en ljusslinga som bidrar med lite stämningsbelysning. Tänkte kolla om någon har tips på en "clean" ramp med måtten 30x60. Behöver ha det heltäckande så tanken är att utnyttja en färdig plastramp och montera dubbla lysrör i.
    Eheims orginal går bort då "matningsluckorna" tar upp halva ytan.

    Någon som har erfarenhet av länkad ramp? Hur ser den ut undertill?


    Alternativet är Aquaels nya Led-serie Leddy, någon som provat dessa och har någon erfarenhet? Tanken är isf att sätta in 2 extra ledrör på sidorna och på så vis få upp ljusmängden men även kunna styra den över dygnet.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det borde gå att limma fast (eller fästa på annat sätt) en LED-ramp i Aquael-lysrörsrampen. LED ger ju lite roligare ljus än lysrör.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Swamp
      • January 2009
      • 88

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Det borde gå att limma fast (eller fästa på annat sätt) en LED-ramp i Aquael-lysrörsrampen. LED ger ju lite roligare ljus än lysrör.
      Hm är ju också en tanke. Skulle behöva åka ut och klämma och känna lite både på LED-rören och ramperna ovan för att skaffa mig en uppfattning.

      Kommentar

      Arbetssätt...