Unimax 500

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MsZ
    • June 2016
    • 9

    Unimax 500

    Är ny akvarieägare sen ett antal veckor. 250 l.Har Unimax 500. Googlat mig blå efter hur allt skulle kopplas. Har nu utblås i ytan på vä kortände och insug långt ner på hö kortände. Skulle det finnas vinster med att sätta båda på samma sida ? Såg detta i en annan tråd nyss. Tycker det är bra drag på blåset.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det viktiga är ju att man får en rundgångseffekt i akvariet och om vattnet blåser ut tillräckligt hårt på ena sidan så når det ju bort till andra sidan och det sugs sedan tillbaka till "utblåssidan" om nu insuget är placerat där.
    Men är inte utblåseffekten tillräckligt stark så är det bättre att ha det som du har det.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • MsZ
      • June 2016
      • 9

      #3
      Hej Kjell! Tack för ditt svar. Jag kan ju se att det är rörelse från vä till höger i ytan och att det nere vid botten är rörelse tillbaka från hö till vä. Det är bra fart i ytan, men jag upplever inte att fiskarna är stressade av strömmen som att det skulle vara "för jobbigt". Jag har förresten guppy, platy, ancistrus och körsbärsräkor idag. Det tycks också finnas några ställen i karet där det är lite lugnare och där de vilar ibland. Vill ju att det ska vara så bra miljö som möjligt för mina inneboende

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Låter som en bra miljö
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...