Doppvärmare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NanoDaniel
    • March 2016
    • 24

    Doppvärmare

    Hej , hur hade ni gjort ?
    Det finns lite olika fiskar här , t.ex. kampfisk som vill ha lite varmare och corydoras som kan ligga uppmot 27 har jag läst men kanske ändå trivs i lite svalare vatten.
    Som det är nu ( och tidigare ) så är akvariet utan doppvärmare , temperaturen brukar ligga mellan 23-24 grader ( lite olika beroende på öppen dörr / fönster et cetera ) , jag vill fråga er , är 22-24 grader än ok temperatur eller bör jag sätta i doppvärmare ( har en ) , tänker mest på Betta som kanske gillar lite varmare vatten.
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11220

    #2
    Om du kollar vår artbeskrivning för Kampfisken så är det lite i lägsta laget: https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=233&SOK=1

    Med en doppvärmare kan du ju reglera temperaturen bättre, oavsett om du har kyler ner bostaden eller ej.
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • NanoDaniel
      • March 2016
      • 24

      #3
      Hej , jo det är mest förhållandet mellan corydoras ( som gillar lite svalare ) och Betta splendens och i viss mån boraras , de gillar lite varmare vatten , alltså det fungerar när det ligger kring 24 grader men når det går ned mot 22 tror jag inte asiaterna är så glada.

      Kommentar

      • admin
        Christian Alfredsson

        • November 2004
        • 11220

        #4
        Då låter en doppvärmare som du kan ställa in exakt som en bra sak.
        Christian Alfredsson
        Tekniskt ansvarig Zoopet

        Kommentar

        • NanoDaniel
          • March 2016
          • 24

          #5
          Japp , bra svar , skall fundera kring det.

          Kommentar

          Arbetssätt...