Hagen Glomat Problem?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bigfluff
    • April 2011
    • 12

    Hagen Glomat Problem?

    Jag har en Hagen Glomat T5 2x39W som dog ikväll. De bara knäppte till sen slocknade båda rören. När jag slår på den med strömbrytaren så händer de inget längre. Någon som har varit med om de och har någon aning om man kan göra något åt de eller om de bara e att slänga den och köpa en ny?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Kan det inte vara ett rör som har gått sönder och behöver bytas. I dagens moderna ramper så slocknar oftast bägge rören när ett rör slutar att fungera. Fråga i affären dör du köpte akvariet hur det är i denna ramp.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Bigfluff
      • April 2011
      • 12

      #3
      Jag har monterat den själv i mitt juwel kar för att få 2 extra rör. Provade att byta till några gamla rör jag hade hemma men inte ett livstecken. Dock inte säker på att dom rören är hela heller eftersom dom stått i förrådet några år.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ok men om du har byggt rampen själv så borde du ju veta om de är seriekopplade.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Bigfluff
          • April 2011
          • 12

          #5
          Jag har inte byggt den själv. Bara monterat den.
          De är en sån här jag har http://www.guldfisken.se/beta/catalo...3cdcb60882d1ab

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ok. Såg inte något på länken och googlade sedan runt lite men det verkar vara svårt att hitta info. Den kan dock mycket väl vara seriekopplad. kan du inte kolla med det företag som sålde kittet till dig. Alternativet är som sagt att testa med 2 hela rör.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...