Hur säljer man sin akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • intelligentabakterien
    • March 2016
    • 2

    Hur säljer man sin akvarium?

    Tjenare!


    Tänkte bara fråga, vad är det snabbaste sättet att sälja ett akvarium? Jag måste sälja mitt kar på 300 liter, säljer den för 2500 kr och då ingår allt och en 60 liters akvarium också. Har legat ute på blocket i en månad nu men ingen har hört av sig. Hur får man den såld? Måste sälja snabbt pga flytt

    Tacksam för alla tips,

    Mvh
  • Bisho
    • September 2013
    • 304

    #2
    Hej & välkommen!

    Blocket är egentligen det snabbaste sättet, men priset dock kan vara problemet. För att kunna sälja den så snabbt som möjligt, så måste du sälja allt du har så billigt som möjligt!
    Samt annonsen bör vara beskrivet på ett lockande sätt. Bilderna spelar stor roll. Lägger du fina bilder, speciellt visningsbilden så är det absolut ett plus, för det är det första man ser innan man läser rubriken.

    Nu kändes det att man håller en marknadsförings lektion :P

    Lycka till
    Mitt tanganyika akvarium
    https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

    Kommentar

    • intelligentabakterien
      • March 2016
      • 2

      #3
      Alright, tack så mycket! kanske värt att lägga ut den igen för ett billigare pris då. Tackar tackar

      Kommentar

      • Bisho
        • September 2013
        • 304

        #4
        Ursprungligen postat av intelligentabakterien
        Alright, tack så mycket! kanske värt att lägga ut den igen för ett billigare pris då. Tackar tackar
        Lycka till
        Mitt tanganyika akvarium
        https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          #5
          Det är priset som är fel!
          Ett sprillans nytt 310L kostar under 2 000,- nämligen....

          Kommentar

          • Muppet1
            • March 2016
            • 7

            #6
            När du köper nytt får du oftast mycket bra paketpris! Idag får du ett 54 liters allt du behöver nytt för 700kr. Där nya pumpar, filter, värmare, ibland också fisk och växter ingår. Ifall du köper ett begagnat akvarium så måste du ofta byta ut filter etc. när sedan det begagnade akvariet är "klart" så har du oftast kommit upp i ett högre pris än vad paketpriset var och då sitter du också på ett akvarium med sämre silikonfogar, smårepor på rutorna etc etc. Därför är det viktigt att tänka på att om du vill sälja ditt begagnade akvarium så måste priset inte vara för högt precis som Mr Woods här tidigare påpekade.

            Kommentar

            Arbetssätt...