pump till juwel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lollokulan
    • February 2016
    • 8

    pump till juwel

    Köpte ett juwel 110 liter 800 för ca en månad sen. Tycker den medföljande pumpen verkar så jäkla klen. Vattnet står nästan still. Någon som är bra på pumpar och vilken kapacitet dom bör ha? Vet inte om det kanske är nåt fel på min eller om dom medföljande pumparna brukar vara lite sämre. Den cirkulerar ju vattnet men har knappt nåt tryck alls tycker jag!
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Trycket beror ju mest på hur brett utblåset är. Dvs en stor diameter på utblåset - desto mindre syns cirkulationen
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #3
      Alla Juwels pumpar kan bytas mot en original som är ett eller två snäpp starkare. Är det låg fart i filtret direkt så undrar jag vad det är fyllt med. Laddat i något extra i filtret?
      Men den som följer med är oftast för klen, tyvärr.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • lollokulan
        • February 2016
        • 8

        #4
        Jag har inte lagt till något filter. Det är fyra olika filter. Pad, kol, ett grönt och ett blått (kommer inte ihåg vad dom heter). Då är det väl helt enkelt så att den är lite slö då. Tack så mycket! Ska kolla på om jag kanske borde uppgradera till en starkare.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Tycker också att du skall plocka bort kolet och lägga i ett till med grov filtermatta
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • lollokulan
            • February 2016
            • 8

            #6
            Ok. Varför?

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13138

              #7
              Kjell tycker nog att det är bättre med grov matta så att du får mer biologisk filterkapacitet.
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              Arbetssätt...