Marina aquavac- problem!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    Marina aquavac- problem!

    Jag har köpt mig ett sådant men ingen av de medföljande kopplingarna fungerar, de är för tjockare rör än de som jag har .
    Detta skulle ju vara komplett, ngn som har ett sådant?
    / dtoppen /
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Har du köpt det i affär? I så fall kan du definitivt reklamera.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • rödtoppen
      • June 2006
      • 3148

      #3
      Jag ska se om det finns ngn koppling som man kan köpa, om det inte finns så reklamerar jag den.
      / dtoppen /

      Kommentar

      • rödtoppen
        • June 2006
        • 3148

        #4
        Det verkar inte som om det är speciellt många som använder sig av detta system men jag skriver ändå ifall någon googlar och får upp denna sidan
        Jag fick köpa en Bussning R20 x R15 och då fungerade en av de medföljande kopplingarna (kostade 11kr på Hornbach)
        Väl hemma så märkte jag rätt snabbt att jag måste köpa en packning till bussningen för ca 5-10% läcker ut därifrån
        / dtoppen /

        Kommentar

        • rödtoppen
          • June 2006
          • 3148

          #5
          Nu har jag testat systemet och det funkar inte alls.
          Skrev detta till affären idag
          "Hej.
          Systemet fungerar inte. Själva slamsugardelen lossnar gång på gång från slangen.
          Slamsugardelen är alldeles för stor för att fyllas med vatten när man ska skapa tryck för tömning. Fyller man slangen INNAN man för ner slamsugsdelen så vill den flyta. Är slangen däremot tom när man tar ner slamsugardelen i karet så kommer luften som finns i slangen ut i slamsugardelen och stannar kvar där till en viss del och tryck uppstår inte."


          Suck
          / dtoppen /

          Kommentar

          Arbetssätt...