Mäta vattenkvalitet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dimi.k
    • February 2016
    • 1

    Mäta vattenkvalitet

    Hejsan.

    På länken finns en bild på en apparat som har 2 led lampor, när vattnet har en konduktivitet på under 0.1 lyser den gröna led lampan, när den är över 0.1 lyser den röda led lampan.
    Är det någon som vet hur den fungerar? Jag skulle vlija bygga en egen, alternativt om den finns någon sida som säljer dem.

    Jag skulle behöva de i 2 utförande, Jag har ett filter som skapar vatten på ungefär 9 TDS, efter detta vattnet skulle jag vilja ha en sådan som visar om vattnet är under eller över 10 TDS.
    Detta vattnet går sedan in i ett avjoniserings filter, efter det filtret skulle jag vilja ha en till som visar om vattnet är under eller över 0,1 konduktivitet.

    Den på bild funkar men tillhör avjoniseringsfiltret, jag skulle helst vilja kunna bygga en egen med andra värden som har led lampor men också möjlighet attt skicka en signal till typ en rasperry PI.

    Om någon har en ritning heller vet vad den heter så man kan googla fram en ritning/howto skulle jag bli mycket tacksam.
    Den på bild är inlindat i en massa klet så det var inte så enkelt att plocka i sönder och kolla hur den funkar.

    Sladden på bilden är till en transformator,

    Det verkar vara en billig lösning för att hålla koll på vattenkvalitet.

    Tacksam för svar.

    Länk:



    MVH
    Dimi.k
Arbetssätt...