Led ramp från Kina

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Skogsfisken
    • February 2016
    • 5

    Led ramp från Kina

    Hej allihop. Ny här men följt och läst många trådar under min akvarieresa här.
    Vill bara ge tillbaka lite nu. Till ett av mina akvarier, 480L malawi, köpte jag en led ramp från Licah citii aquarium på aliexpress, Kina. Gick bra, lampan fungerar riktigt bra tycker jag. Däremot slutade fläkten i kontrollboxen att fungera efter ett veckor. Han skickade en ny fläkt som jag monterade. Samma sak. Han hade en ny box på gång så jag bestämde mig för att vänta lite. Till hösten kom den upp på hans sida. Skrev till honom att han gärna kunde skicka en sån som ersättning för den jag hade och som inte fungerade. Det skulle han göra. Detta var i början på november. Till slut kom ett paket i januari. Med ena halvan. Sedan har det varit "sorry, glömde", "kinesiskt nyår", "sorry, glömde". Det var likadant innan paketet kom. Nu påstår han att han faktiskt tänker skicka den andra delen. Vi får väl se.
    Jag använder en timer för att slå på/av lampan, så det funkar. Men boxen måste vara kopplad till lampan för strömförsörjning. Utan fläkt måste den vara isärplockad för luftkylning. Känns så där att han en elbox på golvet, öppnad, under att akvarium.
    Så, ett varningens finger. Vid beställning går allt bra. Mycket tillmötesgående. När det krånglar, inte lika tillmötesgående.
  • MVN
    • September 2009
    • 181

    #2
    Kinesiska nyåret har ställt till det för andra. Finns det disco effekt? och hur är färgåtergivningen, dvs. kommer fiskarnas färger fram lika bra eller bättre än lysrör?

    Kommentar

    • Skogsfisken
      • February 2016
      • 5

      #3
      Jag tycker att fiskarna färger framträder klarare. Det är ett vitare ljus än med lysrör. Det finns rött och blått också men tycker det är alldeles för mycket av båda, menar som nattbelysning tex.

      Kommentar

      Arbetssätt...